ים של סיפורים, פרשיות וסנסציות נאמרו ונכתבו על מסלול חייהם המסעיר של שלושתם ביחד וכל אחד לחוד. הם עברו התמודדויות משפחתיות לא פשוטות. יחסיהם ידעו עליות ומורדות ולא פעם הם סירבו לשתף פעולה.



במפגש משפחתי בלתי שגרתי, שבו כל אחד מהם השמיע את קולו, הם הפנימו שהגיע הזמן להציף את כל המשקעים הכבדים מהעבר. לשים הכל בצד, ולפתוח דף חדש.



לראשונה, אחרי שכל אחד מהאחים לוי בנה לעצמו קריירה מוזיקלית עצמאית, המתפרשת על פני כשלושה עשורים, הם מעלים מופע מוזיקלי חדש ומרגש יחד עם שיר - בנו של ישי מנישואיו הראשונים - הרוקם כבר עשר שנים קריירה שאפתנית ומצליחה.



איך בכלל נוצר הרעיון לאחד אתכם?
נתי: "איריס, אשתו של ישי, היא המנהלת האישית שלו - והיום גם שלי - והיא הרימה את הכפפה. זה היה ספונטני. ישבנו ביחד, והיא הציעה לי להצטרף למשרד שלהם. מפה לשם זה התגלגל. למחרת כבר היה רעיון להיות אורח במופע של ישי ברידינג 3. כמובן ששיר הצטרף, וישר לאחר מכן הייתה הישיבה הידועה. הסולחה".



למה קראתם למופע האיחוד "קולות"?
נתי: "ביקשו ממני למצוא שם חדש למופע, הצעתי עשרה שמות בערך, ביניהם היה קולות. קולות זה מה שמאפיין את השלישייה. אנחנו זמרים של קולות, ברוך השם".



זה לא חדש שהייתם בסכסוך ממושך. אז באמת הייתה סולחה, או שזה גימיק?
ישי: "אנחנו לא משחקים בכוסות פלסטיק. אנחנו שותים בכוס זכוכית שתמשיך להמון זמן, בעזרת השם. אני עשיתי את המסע שלי מבחינת קריירה, ונמצא כרגע במקום הכי טוב שיכול להיות. אנחנו לא צריכים גימיקים בשביל לעשות מופע. אנחנו אנשים עם חומר נרקם, בעבודה חדשה של שירים".


ספרו לי קצת על הסולחה.



שיר: ״סולחה, בקטנה. עשינו ארוחה משפחתית שנגמרה בחיבוק ונשיקה, בלי יותר מידי קשקושים וזהו".



ישי: "זה היה אצלי בבית. איריס באה אלי עם הצעה ואמרה: 'אני מביאה את נתי ביום שלישי, ואתם סוגרים את העניין'. וככה זה היה. היא הביאה את נתי, ישבנו, דיברנו על מה אני כועס. אז הוא הסביר שהוא היה במצב שכולם באים אליו, שואלים ומלחיצים אותו מה יהיה עם ישי והסמים, הוא ימות. הבנתי אותו ובזה נגמר העניין".



נתי: "ליבנו את הרוחות הרעות, ותוך כמה דקות סגרנו את זה במרק חילבה, חבילת גת ודרך חדשה לכולם".


יש משהו שהייתם משנים, או עושים אחרת, כדי למנוע את הנתק הממושך?



ישי: ״הייתי עושה את המופע הזה לפני שנתיים, אבל זה לא יצא".



שיר: "לא מתחרט. כנראה שזה היה צריך לקרות וזה קרה. הכל מאחורינו. עכשיו אנחנו החברים הכי טובים".



מה נראה במופע? 
נתי: "אתם תראו הרבה אהבה של אחים, של משפחה, ובתוך האהבה הגדולה המון להיטים, הרבה אמנות וכבוד למוזיקה ישראלית״.



ישי: "בדיוק. יש המון המון כבוד למוזיקה. שבעת הנגנים שלי המופלאים, שעובדים איתי קבוע עם המעבד המוזיקלי נדב ביטון, והיחצנית שלנו סיניה. יהיו המון עיבודים חדשים לשירים ישנים שהקהל מסרב להתנתק מהם. שירים מהשנים 83', 84' ו־85'".



שיר: ״יהיו דואטים, נעשה מחרוזות של פעם עם שירים שהקהל גדל עליהם של אבא ונתי. יהיו שירים חדשים שלי, שמכוונים, מה שנקרא, לקהל הצעיר, ונשלב בין השירים האלה".



מה כל כך מיוחד במופע?
ישי: "הסדר המקצועי, סדר הביצועים, המחרוזות שנעשה ביחד. זה דבר שעוד לא נעשה עד היום, עם הרבה מחרוזות בסוף המופע לשירים שלי, של נתי, ושל שיר. צריך פשוט לשמוע". 



מהי תרומתו של כל אחד מכם להצלחת המופע?
ישי: "כולם ביחד מביאים את הרעיונות שלהם. לנתי יש שירים שלו, רפרטואר שלו, לא חסרה לו קריירה, ברוך השם. גם לי יש קריירה ארוכת שנים, וגם לשיר שלי יש קריירה לא קטנה. לא חסרים להיטים. יש ים להיטים. פשוט השילוב ביחד הוא מדהים״.



איך מתבצעת חלוקת השירים ביניכם?
שיר: "החלוקה לא שווה. זה יותר מופע של אבא שלי, שאני ונתי מתארחים בו לכמה שירים״.



ישי: "זה יהיה מופע שאני אתחיל אותו. אזמין את נתי, נעשה דואט, אשאיר אותו לארבעה שירים על הבמה, אחזור, אזמין את שיר, נעשה דואט, שיר ישיר ארבעה שירים, וחוזרים לחפלה של כל המחרוזות, שלושתנו ביחד. זה יהיה השואו של הערב".



נתי ברקע: "רק מי שיגיע ידע מה יהיה ההדרן״.



יש תחרות ביניכם?
נתי: "בכדורגל כן".



ישי: "רק בכדורגל. כל אחד יודע איפה המקום שלו, יש לנו מקום טוב, ברוך השם, אפילו יותר מטוב, בשוק הזה. כמו שנתי אמר: יש לנו תחרות בגולים".



שיר: "אני לא מרגיש תחרותיות. אנחנו באים לשיר בכיף. לעשות שמח, זה כל העניין".



ישי: "אני נחשב לפדנט קשה של המוזיקה המזרחית".



נתי: "המוציא לפועל".



ישי: "כי אני יודע להגיד את האמת. נכון"?



נתי: ״כן״.



נתי, בעבר אמרת שהתחזקות בדת גרמה להיעלמות שלך. האיחוד עם המשפחה זה סוג של קאמבק מבחינתך?
נתי: ״אני לא מכיר את המושג הזה קאמבק בכלל, אני יודע לשיר, לכתוב וליצור".



חוץ מהמופע המשותף, יש מצב לאלבום משותף, שיכלול מחרוזות ודואטים ביניכם?
ישי: "השמיים הם הגבול".



נתי: ״בדיוק. לא יישאר כלום אם נגיד לכם מעכשיו מה התוכניות. צריך להתאפק".



שיר: "לא יודע. לא נכנסתי לזה בכלל. וואלה, הצעת הצעה". ד



"קולות", 13.8, חמישי, 21:00, היכל התרבות, באר שבע; 15.8, מוצ"ש, 21:00, רדינג 3, נמל תל אביב