ברוך מרזל התנפל וקפץ על רכבו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון שהגיע הבוקר (שלישי) לביקור במערכת המכפלה. מרזל זעם על כך שבעקבות הביקור הוא נאלץ לפנות את האתר יחד עם מספר ילדים שהגיעו עימו לשיעור תורה. 



כוח שאבטח את הביקור השתלט על מרזל ועיכב אותו לחקירה, בזמן שהוא צועק לעבר שר הביטחון: "אויב ההתיישבות, שר חסר ביטחון, חזק נגד יהודים וחלש על הערבים".



לפני כשבוע וחצי, שוחרר מרזל ממעצר לאחר שעורר פרובוקציה, גם אז במערת המכפלה. 



לפני כחצי שנה הוגש כתב אישום נגד מרזל, בהתייחס לאירוע בו על פי החשד תקף ב-2013 ערבי תושב חברון לאחר שהאחרון ישב בחצר ביתו ושתה תה עם חבריו. במהלך הזמן הזה נכנס מרזל אל חצר ביתו של האיש ולאחר שהתבקש לצאת מהחצר, היכה את עיסא עמרו במכת אגרוף לאחר שטען כי מישהו קרא לו להיכנס אל תוך החצר.
במקום התפתחה מהומה והתושבים קראו לחייל שהיה באיזור להגיע ולהפריד בין הנצים. על פי כתב האישום, לאחר שהחייל התרחק מהמקום, בעט מרזל בחוזקה ברגלו של עיסא וגרם לו לסימנים אדומים ברגליו. הפרקליטות מאשימה אותו בהסגת גבול פלילית ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.
ברוך מרזל אמר אז בתגובה לכתב האישום נגדו: "שולפים מהמגירה תיק ישן של מתלונן עבריין שנזרק אפילו מבצלם. האינטרס ברור - הם מפחדים ומנסים לפגוע בריצה שלי בכל דרך. המשטרה והפרקליטות לא משלימים עם החלטת בית המשפט העליון לאפשר לי לרוץ" (לכנסת).