יו"ר ארגון להבה, בנצי גופשטיין, זומן היום (שלישי) לחקירה במשרדי המפלג לפשיעה לאומנית בימ''ר מחוז ש''י, שם ייחקר בעניין התבטאותו בנוגע להצתת כנסיית הלחם והדגים.



כזכור בשבוע שעבר נחשפה הקלטה של גופשטיין, שבה נשמע יו"ר הארגון השנוי במחלוקת, שכחלק מהדיון על מדיניות הרמב"ם, תומך בהשחתת כנסיות, במהלך ההקלטה נשמע גופשטיין אומר כי "צריך לשרוף כנסיות בארץ". אגב, גופשטיין עצמו הכחיש וטען כי דבריו הוצאו לחלוטין מהקשרם וכי דיבר על מדיניות הרמב"ם בלבד.

במהלך הכנס נשאל גופשטיין על ידי העיתונאי בני רבינוביץ האם הוא בעד שריפת כנסיות בארץ והוא ענה תשובה מתחמקת: "הרמב"ם... צריך לשרוף. האם אתה נגד הרמב"ם או בעד הרמב"ם?" היקשה העיתונאי ואמר לו: "אל תגיד לי רמב"ם, שאלתי אותך מה אתה אומר" ובתגובה גופשטיין ענה: "בוודאי שכן".

הנוכחים בכנס התרעמו על אמירתו ורבינוביץ אמר לו: "בנצי, אני רוצה לומר לך שאני באמת בהלם ממה שאתה אומר פה. אתה בעצם אומר שצריך לצאת ולשרוף כנסיות. אתה אומר פה דבר מטורף".  גופשטיין בתגובה: "מה השאלה? יש לך ספק שלא?" והוסיף: "ההלכה פשוטה, שיטת הרמב"ם אומרת שצריך לבער עבודה זרה".
גופשטיין הגיב לדברים וטען כי דבריו הוצאו מהקשרם: "בפאנל סגור של ישיבת וולפסון עלה דיון הלכתי בשיטת הרמב"ם על הנצרות. במהלך הדיון אמרתי שלשיטת הרמב"ם צריך לבער את העבודה זרה. הדגשתי מספר פעמים שאני לא קורא לנקוט בצעדים אופרטיביים אלא שזו שיטת הרמב"ם וזה מוטל על ממשלה לא יחידים". 
"אני מבין שיש עליהום על אנשי הימין ומנסים לתפוס אותנו בכל מילה אבל הייתי ממליץ לפתוח קודם בחקירה נגד הדרשנים במסגדים או טיבי וזועבי ואחר כך שיפנו אלי".
 

פרקליטו עו"ד איתמר בן גביר אומר כי: "יש להצטער שהמשטרה נכנעה ללחץ הוותיקן, השלב הבא מן הסתם יהיה שהאפיפיור הוא שיחליט על הגשת כתב האישום: במדינה דמוקרטית המשטרה צריכה להתעלם מפוליטיקה ולא לנהל חקירות על פי לחצים".