יום לאחר שבג"צ דחה את העתירה נגד חוק המסתננים, אך ביטל את הסעיף המאפשר להחזיקם במתקן חולות במשך 20 חודשים, אומרת היום (רביעי) אחת מיוזמות החוק, ח"כ מירי רגב (ליכוד), כי מדובר דווקא בהזדמנות להחזיר את המסתננים לארצות מהן באו.



בפוסט שהעלתה רגב לחשבון הפייסבוק שלה הבהירה רגב: "זה לא שאני חושבת שנכון היה שבג״צ התערב, אך חשוב לזכור כי המשימה העיקרית שלנו היא לטפל בבעיית המסתננים. בבית המשפט נטפל באמצעות בחירת שופטים ויועמ״ש שלא מחזיקים בעמדה של אקטיביזם משפטי" 



שוהה במתקן חולות אינו מעודד מההחלטה: "אין תקווה בישראל"

בראיון לגלי צה"ל הוסיפה שרת התרבות כי "זאת ההזדמנות שלנו להחזיר את המסתננים לארצם. כי השופטים מנעו גל צונאמי בכך שלא ביטלו את החוק, ובכך שלא ביטלו את מתקן חולות, שזה היה הפחד הגדול שלנו. בתוך שנה משרד הפנים והמשפטים יכולים להחזיר את מסתננים לארץ מוצאם בחזרה". 


 

זה לא שאני חושבת שנכון היה שבג״צ התערב, אך חשוב לזכור כי המשימה העיקרית שלנו היא לטפל בבעיית המסתננים. בבית המשפט נטפל ב...

Posted by ‎Miri Regev מירי רגב‎ on Tuesday, August 11, 2015


מעודדת מהפסיקה. מירי רגב. צילום: פלאש 90 


"המהלך הטוב והראוי שכבר התחלנו אותו, בו בכל חודש החזרנו 600 מסתננים חזרה לארצם, נבלם בגלל הפחד שבג"צ יבטל את המתקן ואת החוק", הסבירה שרת התרבות והספורט. 
השרה הסבירה איך צריך לפעול כרגע בנוגע למסתננים: "הבעיה כעת זה להגיע למצב שמתקן חולות יהיה עמוס ב-3000 מסתננים. כל מי שלא מוכן לעבור למדינות מוצאם ולא יחתום על גירוש מרצון, יעבור למתקן סהרונים שם אנו לא מחויבים בזמן. במקום לדאוג מההחלטה של ביהמ"ש צריכים משרד הפנים והמשפטים לעשות ימים כלילות ולדאוג לתושבי דרום ת"א".