מאותתים לאיראן: המורדים הסורים, הנלחמים בכוחותיו של בשאר אל אסד, ירו עשרות טילים לעבר שכונות מרכז דמשק היום (רביעי)  שעות ספורות לפני ביקורו הצפוי של שר החוץ האיראני, מוחמד ג'אווד זריף.

בהפצצה נהרג לפחות אדם אחד, ונפצעו כ-20 בני אדם נוספים, כך דיווח ארגון משקיפים למען זכויות אדם, ארגון סורי הפועל מלונדון. שכונות מרכז דמשק, יחד עם צפון מערבה של העיר בו שוכן ארמונו של השליט, הם מהמעוזים האחרונים שנותרו בידי המשטר בבירה. 
שר החוץ האיראני צפוי לבקר בבירה הסורית היום ולהיפגש עם נשיא סוריה בשאר אסד, כך דווח בתקשורת הממלכתית האיראנית. משרד החוץ בטהרן מסר כי מטרת הפגישה היא דיון בתוכנית האיראנית לפיתרון מלחמת האזרחים בסוריה.


זריף הגיע לאיזור לביקור רשמי, שהחל אמש בביירות, בירת לבנון, כדי לדון בעניינים אזוריים, כולל "תוכנית חדשה" לפתרון המשבר בסוריה, על פי דוברת השר. הדיפלומט האיראני הבכיר אף נפגש עם מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה והשניים שוחחו לאורך במשך זמן רב על המצב באיזור, כשגם מצב הגבול עם ישראל עלה על הפרק. זריף הבהיר כי אחת המטרות של הפגישה היא להתעמת עם היישות הציונית.

תמיכתה המתמשכת של איראן במשטרו של אסד במימון ושליחת לוחמי מליציה שיעים להילחם כנגד המורדים, עוררו את חמתה של האופוזיציה הסורית על טהרן, והפכו מטרות איראניות ללגיטימיות עבור המורדים.
 

מוקדם יותר היום דיווחה רשת אל מנאר של ארגון חיזבאללה על הפסקת אש בת יומיים שהוכרזה בסביבות העיירה זאבדני, במערב סוריה, בה לוחמים אנשי חיזבאללה וצבאו של אסד במורדים. אך חוסר הסדר והכאוס שוב נתנו את האות בדרך לקריסתה לאחר שעתיים בלבד מכניסתה לתוקף. המורדים היו אלו שהפרו אותה, אך צבאו של אסד המשיך להגיב בעוצמה לעבר העיר שנמצאת תחת מצור במשך השנה האחרונה.