לאחר שאתמול הודיע בג"צ כי הוא דוחה באופן חלקי את חוק המסתננים וקיצר את תקופת השהייה שלהם במתקן חולות מ-20 ל-12 חודשים, כתב היום (רביעי) השר נפתלי בנט בפייסבוק: "אם עודף התערבות בית המשפט העליון יימשך, נפעל לבלימת אקטיביזם זה".



על אף שבנט כתב כי יש לכבד את את פסק הדין של בג"ץ, הוא הוסיף כי "בית המשפט טעה בכך שהתערב שוב (בפעם השלישית) בהחלטות הדרג הנבחר. תושבי דרום תל אביב משלמים יומיום את מחיר ההחלטות השגויות האלה".



עוד כתב השר: "התערבות זו של בג"צ איננה ראויה. היא קושרת את ידינו במערכה חיונית זו. על השופטים להבין כי בהתערבות-היתר שלהם הם מכרסמים באמון הציבור בהם, ואם עודף ההתערבות יימשך, נפעל לבלימת אקטיביזם זה. ממשלה צריכה למשול ושופטים צריכים לשפוט. ברגע ששופטים או יועצים משפטיים חודרים לתחום המשילות (מבלי שהאחריות להחלטותיהם על כתפיהם), זו פגיעה בסיסית במדינה".


 

שתי נקודות:1. פס"ד המסתננים: בג"צ טעה בכך שהתערב שוב (בפעם השלישית!) בהחלטות הדרג הנבחר, וקיצר את תקופת השהייה מ20 חודש...

Posted by ‎נפתלי בנט‎ on Tuesday, August 11, 2015


בפוסט החריף, התייחס השר גם להחלטתו שלא להאריך את כהונת ד"ר בלהה בלום, יו"ר ועדת סל התרבות, שעימה הסתכסך כשרצה להסיר את ההצגה "הזמן המקביל" שהוצגה בתיאטרון הערבי אל-מידאן מסל התרבות הארצי. בנט הורה לעשות זאת, למרות שוועדת הרפרטואר בתחום התיאטרון בסל התרבות הארצי, אישרה את הכנסת ההצגה לסל. כזכור, ההצגה מבוססת על כתביו של המחבל וואליד דקה, שהורשע בתכנון חטיפה ורצח החייל משה תמם ז"ל.



"זו העיר שלנו, זה הבית שלנו"


לאחר שבג"צ הודיע אמש על החלטתו, תושבי דרום תל אביב ופעילים חברתיים יצאו למחות על כך, חסמו את צומת הרחובות ההגנה-האצ"ל בשכונת התקווה ולאחר מכן צעדו לאזור התחנה המרכזית הישנה, כשהם הניפו שלטים, עליהם נכתב בין היתר: "הליכוד - עבד של בג"צ", "בג"צ שופך את דמנו", "מהיום אנחנו לוקחים את החוק לידיים".



כמו כן, נרשמו עימותים בין המפגינים למסתננים כשחלק מהמסתננים צעקו לעבר הישראלים: "זו העיר שלנו, זה הבית שלנו ואנחנו גרים פה, לכו לבית שלכם". בתגובה צעקו המפגינים: "מי אתם בכלל".