לפחות 44 בני אדם נהרגו וכ-400 נפצעו בפיצוץ העז שאירע הלילה (רביעי) באזור תעשייה בעיר טיאנג'ין שבצפון מזרח סין, כך דווח בכלי התקשורת המקומיים.



בנוסף לכך, לפי הדיווח של סוכנות הידיעות רויטרס, הטלוויזיה הממלכתית אישרה כי תשעה כבאים מתו במהלך טיפולם בשריפה שפרצה באזור. עדיין לא ברור האם הכבאים הינם חלק מ-17 ההרוגים שכבר נקבע מותם.


מוקדם יותר, בחדשות בייג'ינג דיווחו כי הרשויות איבדו את הקשר עם 36 כבאים בזירה.


על פי הדיווח בטלוויזיה הממלכתית בסין, הפיצוץ, שארע בשעה 23:30 שעון מקומי, נגרם לאחר שחומרים דליקים וחומרי נפץ התלקחו. הפיצוץ הראשון גרם לפיצוצים נוספים.


נזקי הפיצוץ. צילום: רויטרס


תחילה דווח כי מאה משאיות כיבוי הצליחו להשיג שליטה על השריפה במקום ולמנוע התפשטות נוספת, אומנם היא עדיין לא כובתה. לאחר מכן הצהירה הממשלה הסינית כי עבודות כיבוי האש באתר הושעו בשל חוסר הבהירות לגבי התוכן וכמות "החומרים מסוכנים" באזור.

"כמו רעידת אדמה"

סרטון וידאו של הפיצוץ הראה להבות בשמי האזור ובסוכנות הידיעות שינחואה צוטטו דיירים באזור שאמרו כי שמעו חלונות נשברים ודיווחו על הפסקות חשמל באזור.



"כאשר הפיצוץ הראשון אירע, זה הרגיש כמו רעידה אדמה", אמר להגרדיאן צ'ן בינג-ג'י, אדם המתגורר כארבעה קילומטרים ממקום הפיצוץ. הוא הוסיף: "כל הבניין רעד. אני גר בקומה החמישית וכל החלונות שלי נשברו".



לפי כלי התקשורת המקומית, רופאים רבים הוזעקו בעת שהיו בחופשה, ומאות אנשים הגיעו לתרום דם לפצועים. "בתי החולים לא הצליחו למנות כמה חולים קיבלנו - יש יותר מדי מהם, ורבים מהם עם כוויות מהפיצוץ," אמר רופא באחד מבתי החולים באזור.



לפי הדיווחים, הפיצוץ הראשון שנשמע היה שווה בכוחו לפיצוץ של שלוש טונות של TNT (חומר נפץ), ואילו השני הוערך ככוח של 21 טונות חומר נפץ.

לאחר הפיצוץ, נשיא סין דרש מהרשויות לפעול במהירות על מת לכבות את האש ו"לעשות מאמץ מלא כדי להציל ולטפל בפצועים, ולהבטיח את שלומם של אנשים וברכושם".