נשיא ארצות הברית לשעבר, ג'ימי קרטר, הודיע הלילה (חמישי) כי הוא חולה במחלת הסרטן, וכי המחלה בשלב מתקדם.



הוא סיפר כי הוא גילה על המחלה במהלך ניתוח שעבר בכבד, וכי הסרטן התפשט לחלקים נרחבים בגופו. 

בהצהרה פומבית שנשא קרטר בן ה-90, הוא אמר כי הוא עתיד לעבור טיפולים בבית חולים באטלנטה, וכי בהמשך ימסור מידע מפורט יותר בהצהרה מורחבת.

במשפחתו של קרטר ישנה היסטוריה של סרטן הלבלב. הוריו, שתי אחיות ואחיו הצעיר מתו מהמחלה. בשנת 2007 אמר קרטר בראיון ל"ניו יורק טיימס" כי הוא ובני משפחה אחרים תרמו דם למחקרים גנטיים, המבקשים לסייע לרופאים לאבחן את המחלה.

עם ההודעה של קרטר, נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שנמצא בחופשה במסצ'וסטס, דיבר עימו "כדי לאחל לו החלמה מלאה ומהירה", כך לפי דובר הבית הלבן, אריק שולץ. גם מושל ג'ורג'יה הרפובליקני ואשתו פרסמו הצהרה ואמרו כי קרטר היה "בתפילותיהם."

קרטר קיבל גם מילות אהדה ועידוד דרך רשת הטוויטר ממארח ​​CNN לשעבר לארי קינג: "אנחנו חוזרים שנים רבות לאחור. הישאר חזק אדוני הנשיא".


קרטר היה נשיא ארצות הברית ה-39, בין השנים 1977 עד 1981. לאחר סיום תפקידו, הפך קרטר להיות מהפעילים שבנשיאים לשעבר בהיסטוריה האמריקאית: הוא הקים מרכז הפועל בעולם השלישי ליישוב סכסוכים וקידום זכויות אדם, עמד בראש משלחת לפתרון המשבר בהאיטי בשנת 1994 וקיבל בשנת 1999 את מדליית החירות הנשיאותית. בשנת 2002 הוא זכה בפרס נובל לשלום.

קרטר נתפס במידה רבה על ידי הציבור הישראלי ועל ידי יהודי ארצות הברית, כנשיא עוין לישראל. בשנת 2006 יצא לאור ספרו " Palestine: Peace Not Apartheid", שבו הוא הטיל את האחריות לכישלון תהליך השלום עם הפלסטינים על ישראל. כמו כן, בשנת 2004 הוא מתח ביקורת על ישראל וקרא לנשיא ארצות הברית הנוכחי, ברק אובמה, להכיר בלגיטימיות של ארגון חמאס. 

בחודש אפריל השנה, סרבו נשיא המדינה דאז ראובן ריבלין וראש הממשלה בנימין נתניהו, להיפגש עימו, בטענה כי דעותיו הן אנטי-ישראליות.