גבר ואישה אמריקאים בנו סיפור כיסוי מושלם - זוג אוהבים שנמצאים בדרכם לירח דבש רומנטי. המציאות היתה שונה לגמרי - מטרת הטיול לא הסתכמה בישיבה על חוף הים ובלגימת שמפניה אלא בהתגייסות לארגון הטרור דאעש בסוריה.
על פי החשד שני צעירים שנישאו בחודש יוני האחרון התכוונו לטוס ממיסיסיפי, ארה"ב, לאירופה ומשם להמשיך לסוריה, דרך טורקיה, כדי להצטרף למדינה האסלאמית.
ג'אלין דלשאון יונג בת ה-20 ומוחמד עודה דחאלה בן ה-22, סטודנטים באוניברסיטה מקומית במיסיספי, עומדים בפני כתב אישום, לאחר שנעצרו בנמל התעופה במיסיסיפי במהלך סוף השבוע. השניים חשודים בקשירת קשר עם ארגון טרור ובתמיכה בדאעש.

תצהיר שהוגש לבית המשפט המחוזי במדינה הציג כיצד שני סוכנים סמויים של ה-FBI חשפו את התכנית של בני הזוג. הסוכנים הסמויים שוחחו עם בני הזוג ברשתות החברתיות וכך גילו את תכניותיהם.

בני הזוג החשודים בניסיון להצטרף לדאעש. צילום מסך
 
כדי להימנע מחשדות, תכננה הצעירה עם בן זוגה לנסוע לאיסטנבול ומשם להמשיך באוטובוס בדרך לסוריה. בני הזוג שאלו כיצד יוכלו לסייע לארגון הטרור וסיפרו על כישוריהם. "אני טוב עם מחשבים ועם מדיה", כתב דחאלה לסוכנים הסמויים שהתחזו לאנשי הארגון. "אני טובה במתמטיקה ובכימיה. אני עובדת במעבדה בקולג' בו אני לומדת, כתבה יונג לסוכנים והוסיפה: "בן זוגי ואני לומדים מהר מאוד ונשמח לתת גם סיוע רפואי".
בני הזוג גילו התלהבות רבה אך גם חששות. דחאלה כתב: "האם יהיו אנשים דוברי אנגלית? אני נרגש מאוד לקראת הנסיעה אבל אני לא מבין בדיוק מה נוכל לעשות שם ואיזו הכשרה בסיסית נקבל".
ימים ספורים לפני שנעצרה התרברבה יונג בפני הסוכנים כי לא תהיה להם כל בעיה לעבור את הבידוק הביטחוני במיסיסיפי: "אנחנו חיים בעיר קטנה, אין כמעט אנשי ביטחון בשדה התעופה. זו החולשה של אמריקה. בנמלי תעופה בערים קטנות הצוותים לא מיומנים ולכן יהיה לנו קל לעבור שם".