הוויכוח סביב פרשת מוחמד עלאן, האסיר הפלסטיני ששובת רעב כבר 57 ימים, ממשיך להלהיט את היצרים. 



היום (חמישי) התרחש עימות קולני בחדר בו מתאשפז עלאן, בביה"ח ברזילי באשקלון, כאשר חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) מחה על אזיקתו ברגל של האסיר: ״מה ההצדקה לאזיקת חולה תשוש ששובת רעב 57 יום שראיתו נפגעה וגופו כחוש, חוץ מהרצון של הסוהרים להשפילו ולדכא את רוחו?". 



לדבריו, גם הרופאים מתנגדים לאזיקה ולסגירת הוילונות מסביב לחדר בגלל העדר קשר עין עם החולה. ח"כ מהרישמה המשותפת הודיע כי פנה לסגן שר הבריאות  ליצמן בדרישה להורות להסיר את האזיק מרגלו של עלאן. 

טיבי גם מחה על העובדה שביקשו ממנו להיכנס ללא טלפונים ואמר: "זה בית חולים ולא בית סוהר. והדרישה מנוגדת לחוק החסינות. מה עוד שיש סוהרים בתוך החדר עצמו". הוא גם נפגש עם מנהל בית החולים ועם ד"ר שמש, מנהל היחידה לטיפול נמרץ, שאמרו בצורה ברורה "לא ניגע בחולה בניגוד לרצונו ׳אלא אם יש צורך בהחייאה".
 
בסיום המפגש אמר ח"כ טיבי: "האסיר נחוש להמשיך במאבקו כדי לבטל את המעצר המינהלי נגדו. מצבו הרפואי של עלאן מדאיג מאוד, והצלתו אפשרית אם יבוטל המעצר המינהלי". ח"כ טיבי הגיש תלונה ליועץ המשפטי לכנסת וביקש לחדד את הנוהלים לגבי חסינות חברי הכנסת.


"האזיק ברגל - כדי לשבור אותו". מוחמד עלאן. צילום מסך סוכנות מען 

הסיפור של עלאן גורם למתח רב גם בקרב מתנגדי הטיפול בו ותומכיו. אמש פרץ עימות אלים מחוץ לבית החולים בין מפגיני ימין לבין מפגינים ערבים שבאו להזדהות עם עלאן, במהלכו נעצרו שני מפגינים.
 
במקום היו שתי קבוצות מפגינים: כמה עשרות ערבים שבאו להזדהות עם האסיר, ובהם ח"כים מהרשימה משותפת, ומולם כמה עשרות מפגיני ימין. מחוץ לבית החולים התפתחו אירועים אלימים בהם יידוי אבנים והמשטרה נאלצה להפעיל פרשים ומתזית בניסיון להפריד בין הנצים.


ההפגנה אמש מחוץ לביה"ח ברזילי. צילום: הרשימה המשותפת