האם זוהי יריית הפתיחה של יאיר לפיד במירוץ לראשות הממשלה? "בהחלט נראה לי הגיוני לשמוע 'ראש הממשלה יאיר לפיד', הנחת העבודה שלנו שזה יהיה נתניהו ואני", כך אמר היום (חמישי) יו"ר יש עתיד בראיון שקיים בתוכנית חמש בערב ברדיו ללא הפסקה. 



 

לפיד הוסיף כי "נתניהו רה"מ כבר כל כך הרבה זמן אז אנשים מתקשים לדמיין אנשים אחרים, אבל דמוקרטיה חיה וקיימת צריכה להכיר בזה. אלו יהיו הבחירות בין העבר לבין העתיד או הייאוש לבין התקווה. הנחת העבודה שלנו שזה יהיה נתניהו ואני". 


יו"ר יש עתיד הדגיש כי "אנשים מבינים שהשמאל לא ייקח פה בחירות אז הבחירות יהיו בין המרכז לימין. אם אני מסתכל על עצמי זה יהיה לפיד נגד נתניהו" 

לאתר של רדיו ללא הפסקה

לפיד התייחס למתווה הגז שפורסם היום וסיפר כי מפלגתו לא תתמוך בו: "קמנו בבוקר וראיתי שאין מנגנון פיקוח ובגלל זה הצבעתי נגד המתווה. גם אם הייתי בקואליציה היייתי מצביע כך. המטרה היא להוריד מחירים, זה הכל". עם זאת הדגיש: "אני לא לצדה של שלי יחימוביץ' בנושא הזה, אני נמצא במקום אחר". 

לתוכנית "חמש בערב" ברדיו ללא הפסקה


"אנחנו בדרך לשנת בחירות"

לפיד התייחס לשמועות לפיהן הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי יצטרף למפלגתו: "אני מבין את הצורך לעשות ספקולציות. אני מאוד מקווה שהפרסום אתמול הוא נכון, חשוב מאוד שאנשים כמוהו יגיעו לפוליטיקה, ואשמח שהוא יצטרף ל"יש עתיד". אם המערכת המשפטית תנקה אותו אני אשמח. המדינה זקוקה לאנשים כאלה בעמדות מפתח". 
 

"נשמח אם יצטרף ליש עתיד". גבי אשכנזי. צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר יש עתיד כינה את התקציב שעבר בשבוע שעבר בממשלה כ"כזה שמחלק טובות הנאה" ומוביל לדבריו לבחירות: "זה מוקדם מדי שהממשלה תיפול, הם יוצרים את הבור התקציבי של 2017, כי הם כנראה מניחים שזאת לא  תהיה הממשלה שתצטרך לפתור את הבעיה. גם שהייתי פרשן פוליטי לא הייתי ממש מוצלח, אבל מתוך היכרות שלי עם התקציב ומרכיביו , זה בדיוק כמו תקציב 2012, זה תקציב שמחלקים בו לאזרחים טובות הנאה כי אנחנו בדרך לשנת בחירות". 
 
בנושא המדיני אמר לפיד כי חייבים לצאת למהלך של היפרדות מהפלסטינים: "המדינה לא יכולה להסתכל על המציאות כאילו שום דבר לא קורה. אין לנו דרך להמשיך ולתחזק את הרעיון הציוני אם לא נלך למהלך של היפרדות, ולי זה חשוב שתתקיים פה מדינה יהודית ואני רוצה להילחם למען זה".