גל חום נוסף צפוי להגיע שוב לישראל בסוף השבוע הקרוב.

לפיכך, במשרד הבריאות מתריעים הערב (חמישי) כי על קשישים ואנשים אשר חולים במחלות כרוניות, כדאי להימנע ככל האפשר מחשיפה לשמש, להימנע ממאמץ גופני ולהקפיד לשתות מים ולהימצא במקומות ממוזגים ככל הניתן.

הטמפרטורות הגבוהות במיוחד שצפויות להיות מורגשות ברחבי הארץ, עלולות להעלות את מספר המקרים של המתלוננים על חולשה ותשישות. כמו כן עלייה במקרים של ההתעלפויות, התייבשויות ומכות חום.

לאור הזינוק הנוסף בטמפרטורות, והחום הכבד שצפוי לשוב בימים הקרובים, פרסמו במד"א הנחיות מיוחדות להתנהלות בחום החריג.

אז כיצד להתמודד עם החום?

הרבו בשתיית נוזלים: יש לשתות כמויות מספיקות של מים אף מעבר לתחושת הצימאון. מומלץ לשתות לפחות 3 ליטר מים ביום. שתייה קרה עדיפה על פני שתייה חמה. הרבו בשתיית מים על פני כל שתייה ממותקת.

יצאתם מהבית? יש להקפיד על מנוחה במקום מוצל וקריר: יש לוודא הגנה מפני השמש בעיקר בקרב תינוקות וילדים – באמצעות כובעים, קרם הגנה ולבוש מתאים.

תינוקות ברכב:
יש להימנע לחלוטין מהשארת ילדים ותינוקות ברכב סגור. הטמפרטורה ברכבים סגורים מזנקת בתוך דקות ועלולה לגרום למכת חום ואף למוות. לכן, אין להשאיר תינוקות וילדים ללא השגחה ברכב - גם אם משאירים ברכב חלונות פתוחים. במידת הצורך, יש להשאיר בעבורם שתייה קרה, מזגן דולק ומבוגר אחראי ברכב.

פעילות ספורטיבית:
יש להימנע לחלוטין מפעילות גופנית במהלך שעות החום הכבד. במידה ומבצעים פעילות בשעות הערב ולאחר עומס החום, יש לשים לב להקפיד על שתייה מרובה ועל הפחתת מאמץ.

יוצאים לים? יש להקפיד על מריחת הגוף בקרמים בעלי מקדמי הגנה גבוהים ביותר, להימנע מחשיפה ארוכה לשמש ולהימנע משהייה בחופים בשעות החום הכבד. עדיף לרחוץ בים בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים, אז הטמפרטורות נוחות יותר. בנוסף, יש לשים לב לרחוץ רק בחופים מוכרזים בהם יש מציל.

עובדים המצויים תחת השמש וחשופים לעומס חום כבד: יש לקחת הפסקות ארוכות יותר בצל או במקום ממוזג , להרבות בשתייה ולהפקיד על לבוש מאורר.

כיצד לנהוג כשמופיעים סימני התייבשות

סימנים דוגמת כאבי ראש, סחרחורות או חולשה- יש להפסיק מידית כל פעילות גופנית, לשהות במקום מוצל וקריר ולהרבות בשתייה אף מעבר לתחושת הצימאון.

במידה ומופיעים סימני פגיעת חום - דוגמת התעלפות, יש להזעיק את מד"א באמצעות חיוג למוקד החירום בטלפון 101. עד הגעת צוותי מד"א, יש לבצע קירור מידי של הנפגע תוך הפשטתו מבגדיו, התזת מי ברז והשבת רוח על גופו.

במד"א מבקשים להדגיש הנחיות אלו אינן באות להחליף את פעולות ההצלה באופן מקצועי. בכל מקרה חירום רפואי יש להתקשר למד"א בטלפון 101 ולהישמע להנחיות החובשים והפאראמדיקים במוקד.

הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קצרין: 34-25, צפת 31-21, חיפה 30-24, טבריה 40-29, נצרת 32-23, בית שאן 39-27, עפולה 36-24, ירושלים 32-23, תל אביב 32-26, לוד 33-26, אשדוד 31-26, עין גדי 40-32, באר שבע 37-24, מצפה רמון 33-23 ובאילת 43-29 מעלות צלסיוס.