ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו הודיע היום (שישי) על מינויו של דני דנון, שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, לשגריר ישראל באו״ם.  



בהודעה שהוציא נתניהו נכתב: "השר דנון נענה לאתגר חשוב שהצבתי בפניו. בימת האו"ם חשובה בעת הזאת, ואני משוכנע שדני ייאבק בכל כוחו להציג את האמת בזירה הבינלאומית".

דנון עצמו אמר עם ההכרזה על המינוי: "אני מודה לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון שנתן בי לייצג את ישראל באו"ם בתקופה מאתגרת. אעשה הכל כדי לקדם את עמדותיה הצודקות של מדינת ישראל".


מודה לראש הממשלה על האמון. נתניהו ודנון. צילום: פלאש 90 

ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) תקפה בטוויטר את ראש הממשלה נתניהו על המינוי: "נתניהו מפקיר את מדינת ישראל בקרב המדיני הקשה בזירה הבינלאומית, ומעדיף את האינטרס האישי שלו במרכז הליכוד על פני האינטרסים הבטחוניים של ישראל". 


השרה לשוויון חברתי, ח״כ גילה גמליאל (ליכוד), ברכה על המינוי ואמרה: "בימים אלה בהם האתגרים הבינלאומיים מולם ניצבת מדינת ישראל הופכים לקשים יותר ויותר, אין צורך להכביר במילים על חשיבות ורגישות תפקיד השגריר באו"ם. אין לי ספק שדני הוא האיש הנכון במקום הנכון והצלחתו היא הצלחת כולנו". 
 
 שר המדע מכהן כחבר כנסת משנת 2009 והשתתף במשלחות הסברה רבות בשנים האחרונות. ב-9 השנים האחרונות הוא משמש כיו"ר "הליכוד העולמי" ואחראי על פעילות ההסברה וקשרי החוץ של תנועת הליכוד בעולם.

 דנון, בן 44, נשוי ואב ל-3 ילדים, סיים בהצטיינות לימודי תואר ראשון ביחסים בינלאומיים באוניברסיטת פלורידה אינטרנשיונל בארה"ב והוא בעל תואר שני במדיניות ציבורית מהאוניברסיטה העברית בירושלים.