נא להכיר. חברת הכנסת החדשה שרן השכל, בת 31, ילידת קנדה, מג"בניקית, אחות וטרינרית ואלופת ישראל בדיבייט שתחליף בקרוב את דני דנון ברשימת הליכוד לכנסת, לאחר שזה התמנה לשגריר ישראל באו"ם. 
 
השכל, מקום 31 ברשימת הליכוד, המתינה בשבועות האחרונים בדריכות לאישור החוק הנורבגי הקטן כדי שתוכל להכנס לרשימת הליכוד לכנסת אולם גם לאחר אישורו לא היתה ודאות שאחד משרי הליכוד יתנדב להתפטר עבורה מהכנסת, והיא לקחה בחשבון אפשרות שתצטרך לשוב ולהתמודד בפרימריז של המפלגה לקראת הבחירות הבאות.
 
הבוקר (שישי) היא נשמה לרווחה משהתבשרה מהתקשורת על כך שהשר דני דנון יתמנה לתפקידהשגריר ויפנה את מקומו ליד שולחן הממשלה ובכנסת. "אני מברכת את השר דני דנון על המינוי לשגריר ישראל באו"ם ושמחה על כך שיתאפשר לי לשרת את אזרחי ישראל מהכנסת", אמרה היום השכל.

"אני ממתינה בסבלנות ומתרגשת. אני מוכנה כבר לעבודה הקשה שתעמוד בפניי אם אני אכנס", אמרה השכל למגזין "מעריב" רק בשבוע שעבר בעקבות אישור החוק הנורבגי.


מוכנה לעבודה הקשה. שרן השכל 
 

"אני לוקחת בחשבון שהמערכת הפוליטית היא דינמית ומשתנה מרגע לרגע. זה יכול לקרות בקרוב אבל זה יכול לקרות רק בפעם הבאה. אני ממתינה בסבלנות", אמרה אז הח"כית המיועדת.  

"יש לי עוד הרבה מה ללמוד" 
 
בחודשים האחרונים נכחה שרן השכל במרבית ישיבות סיעת הליכוד ובאחת מהן אף הרצתה על תחום שהיא מתחמה בו, מצב השפכים ברשות הפלסטינית והזרמתם לערוצי נחלים ביו"ש. "אני פעילה סביבתית. המקצוע האזרחי שלי הוא אחות וטרינרית. דברתי בסיעה ביום הסביבה וקיבלתי הבטחה מכל חברי הכנסת להרתם למאבק שאני מנהלת בנושא. אני רק בת 31 ויש לי עוד הרבה מה ללמוד אבל אני מנצלת כל רגע כדי להכין את עצמי לאפשרות שאהיה חברת כנסת".
 
להשכל, שתומכת בהקלות בתחום הקנאביס הרפואי ובאי הפללת משתמשים, יש לפחות בתחום אחד מה לתרום לכנסת. היא נבחרה ב-2004 לאלופת הארץ בדיבייט. "התחרתי בארץ וגם באירופה. לדעתי זה קורס שחייבים להכניס לתכנית הלימודים והייתי ממליצה לכנסת להעניק קורס כזה גם לחברי הכנסת החדשים. זה משפר את יכולת הביטוי העצמי, מעלה את תרבות הדיון ומפחית גם את האלימות המילולית", אמרה.

האם אמיר אוחנה יעשה היסטוריה בליכוד? 
 
השכל נולדה בקנדה ועלתה לכפר סבא עם הוריה בגיל שנה. למדה בתיכון "כצנלסון" בכפר סבא ואחר כך בתיכון "אנקורי" ברעננה במגמת קולנוע. באוגוסט 2002 התגייסה לשרת כלוחמת קרבית במג"ב. אחרי הצבא היא טסה לארה"ב לשנה ואז עברה לגור שש שנים באוסטרליה - שם למדה להיות אחות וטרינרית ועבדה בבית חולים לחיות. מאוחר יותר התנדבה בעמותה שמצילה חיות בר והשיבה אותן לטבע. 
 
בארץ היא פעילה בתחום הסביבה ורק לאחרונה הציגה בפני סיעת הליכוד בכנסת מחקר שלה בתחום זרימת מי השופכין של הרשות הפלסטינית לנחלים ביהודה ושומרון. 
 
כעת, משנסללה דרכה של השכל לכנסת ממתין כעת במתח אמיר אוחנה, יו"ר התא הגאה בליכוד ומקום 32 ברשימה, לאפשרות שמישהו משרי הליכוד יתפטר ויאפשר לו להכנס במקומו בכנסת ולעשות היסטוריה, ח"כ גאה מוצהר ראשון בתולדות הליכוד מאז הקמת המדינה.