שדרן הרדיו נתי חסיד ("קול הקמפוס") מקדם כבר עשור שלם את הראפ וההיפ הופ בישראל, בין אם בתוכנית הפופולרית "כבשה שחורה" (לצד ליאור שיינברגר), וברחבי הארץ עם להקות שונות. בימים אלו, אחרי יותר משנה של עבודה, משיק חסיד את אלבומו הראשון, "זה מה יש". מדובר באלבום אישי, קצבי מאוד, המציג תחנות בולטות בחייו. על הפקת האלבום הופקד גיא "ראף" גבריאל, שהפיק לאחרונה את אלבום הבכורה של "קפה שחור חזק".

מהי מוזיקת הראפ בשבילך ועד כמה חשוב שתהיה מוזיקה כזאת בישראל?
"ראפ זאת דרך ביטוי, כמו שירה, כמו דיבור, כמו ציור. בהתחלה זה נתפס בישראל כקוריוז בזכות דמויות שיצרו יאיר ניצני וגיל ססובר. לאט־לאט הראפ קיבל ויזת עבודה, ובשנים האחרונות נראה שהוא סוף סוף קיבל תעודת זהות ישראלית משלו, עם חותמת של אסליות. כולם ציפו ממוזיקת הראפ כאן להיות חשובה ומחאתית, וזה לא הגיע. העולם צריך שירים טובים, והראפרים כאן למדו, סוף־סוף, לכתוב כאלה".


סצנת הראפ בישראל מתעוררת?
"לפני שהצטרפתי לליאור שיינברגר בתוכנית 'כבשה שחורה', הייתי מנהל פורום מוזיקה שחורה ב'תפוז', שהיווה את לב הקהילה בארץ. בתכלס, רצינו להמשיך את מה ש'עסק שחור' (תוכנית היפ הופ בגלגלצ ששודרה על ידי לירון תאני ואייל פרידמן (קוואמי) - י"נ) התחילה ולתת במה להיפ הופ הישראלי, לצד זה מחו"ל. צחקנו המון, עשינו שטויות, אבל תמיד הבאנו מוזיקה טובה, והרגשנו שאנחנו עושים שליחות. מבחינת אמנים מקומיים, תמיד פרגנתי למי שבעיני עשה את זה טוב, בידיעה שבסוף, כל מי שיעבוד קשה יקצור את הפירות".

מה צופן העתיד לך ולז'אנר בישראל?
"ת'אמת, כרגע אני רוצה לקדם את האלבום הזה. אני אוהב אותו. כל הנשמה שלי שם, ומגיע למוזיקה הזאת לקבל את כל הפוש שאני יכול לתת. קטונתי מלהגיד אם הוא יהיה אלבום חשוב או מכונן, אבל בראש שלי הוא כזה. מעניין אותי אם כל העולם יצליח לראות את הסרט שרץ בראש שלי".