הדרמה סביב מיטתו של העציר המנהלי, מוחמד עלאן, נמשכת גם בשעות אלה.



במסיבת עיתונאים מיוחדת שקיים, הודיע ד"ר חזי לוי כי התוצאות הועברו לבג"ץ ואמר לעיתונאים כי ככל הנראה נגרם נזק למוחו. עדיין לא ברור אם הנזק הוא בלתי הפיך. מנהל המרכז הרפואי הודיע כי יינתן לו טיפול בינתיים. הדיון בבג"ץ הסתיים בשעה זאת, ללא החלטה קונקרטית.  

כזכור, בשעות הצהריים, במהלך הדיון, הודיעה המדינה כי במידה ונגרם לעציר נזק בלתי הפיך, הוא ישוחרר לאלתר, אך התוצאות האלה הן לא חד משמעיות. צוות הפרקליטות של עלאן מנסה לשכנע את בית המשפט כי זה אכן המצב. השופטים קיבלו פיענוח הבדיקה ויקבלו את ההחלטה האם לשחררו לאלתר.

ד"ר חזי לוי, מנהל המרכז הרפואי "ברזילי" אמר במהלך מסיבת העיתונאים: "גמלנו אותו אתמול ממכשירי ההנשמה והיום המשכנו בטיפול לבעיות. במהלך היום מוחמד החל לאבד את הקשר הקוהרנטי עם הסביבה, לא דיבר לעניין, הביט לכיוונים מסוימים, דבר שעשוי להצביע על בעיה במוחו".

"על פי המכשירים המנטרים את מצבו. עשינו בדיקת MRI של המוח וראינו שבגוף מסוים יש נזק באחת מבלוטות שנגרם קרוב לוודאי כתוצאה מחסר בוויטמין מסוים שהתבטא בעוד מערכות בגופו. 

"הוא כרגע ביחידה, הוא בהכרה, נושם באופן עצמוני, הוא מקבל טיפול ומנסים לתת לו טיפול כדי לנסות ולהשלים את מה שנפגע כבר. יש קצת הפרעה בקשר עם הסביבה, במבט, בתפקוד קוגניטיבי, הנזק יטופל ע"י מתן החומרים החסרים ואני מקווה שהוא יהיה הפיך.
 
"אינני יכול לצפות עד כמה הוא הפיך ובאיזה קצב הוא הפיך. ללא קשר לנזק הזה הוא נמצא בסכנה. אדם שצם 63 יום ושיש נזק במערכות בגופו והחסר בחומרים כל כך חיוניים נמצא בסכנה. הוא כרגע מקבל טיפול רפואי תומך על פי מה שאנחנו נותנים לו".

עלאן, אשר שובת רעב כבר 64 ימים, הציב אולטימטום לפיו הוא אינו מתכוון להפסיק את שביתת הרעב, אלא אם ישוחרר. במהלך המשא ומתן הציעה המדינה שתי פשרות, הראשונה שבהן היא שעלאן ישוחרר באופן מיידי, אך ישהה בחו"ל במשך ארבע השנים הקרובות. 
 
את עמדה זאת דחו פרקליטיו על הסף, למרות שמשפחתו דורשת ממנו לקבל את ההחלטה על מנת שיחיה. אמש הציעה המדינה כי עלאן ישוחרר בשלושה בנובמבר, לאחר שתסתיים תקופת מעצרו המנהלי, כפי שנקבע. גם את ההצעה הזאת נראה כי עלאן החליט לדחות על הסף.  
 
עלאן, העציר המנהלי, אשר מאושפז בבית החולים ברזילי במצב קשה, לא מונשם או מורדם כעת ומקבל נוזלים בלבד. הצוות המשפטי של עלאן נמצא בבית המשפט ביחד עם חבר הכנסת אחמד טיבי, שנמצא גם כן במקום.