מכבי תל אביב עשתה הערב (רביעי) צעד ענק לעבר שלב הבתים של ליגת האלופות כשסיימה בתיקו 2:2 בבאזל במשחק הראשון בשלב הפלייאוף של ליגת האלופות. השאלה רק אם ערן זהבי יהיה שם במדים שלה או במדים של מועדון אירופי גדול.

הדקה ה-96 בסנט ג'ייקוב פארק תיצרב לעד בתולדות הצהובים והכדורגל הישראלי כולו. דור מיכה הגביה וזהבי כבש שער ענק בנגיחה, השלים צמד במשחק וארבעה שערים בשני המשחקים האחרונים באירופה (אחרי הצמד בפלזן). היכולת של EZ7 לעשות זהב מכלום בליגה ולכבוש כמו מכונת ירייה ידועה, ותמיד דיברו על כך שזהבי עושה את זה רק בליגה. אז הנה התשובה.

מאז הניצחון ההרואי בצ'כיה מצמד של ערן זהבי, נראתה מכבי רע, אם כי להגנתה יצויין שהיא שיחקה בהרכבים חסרים. זה התחיל בהפסד 3:0 מביך למכבי פתח תקווה בגביע הטוטו ונמשך בהפסד בפנדלים לעירוני קריית שמונה במשחק "אלוף האלופים", אף על פי שסגנית האלופה שיחקה בחיסרון מספרי החל מהדקה ה-58. עם שובה ארצה תפגוש מכבי בשבת את בני סכנין למחזור הפתיחה של הליגה (שידור חי בספורט1 וב-HD החל מהשעה 17:30).

הצהובים התגברו על הטראומות שהשם באזל והאצטדיון שלה העבירו בהם, עמדו יפה במשך רוב 90 הדקות מול קבוצה שוויצרית עדיפה עם חלוץ ענק כמו בריל אמבולו ועדיין עשו שתי טעויות טפשיות שהובילו לשני שערים של היריבה, האחרון, ה-1:2, שתי דקות לסיום המועד החוקי. אבל גם יצאו המנצחים הגדולים עם 2:2 עמוק עמוק בתוספת הזמן. מדברים על התלות של מכבי בזהבי? כמו שהקשר המחונן נראה כרגע, למי אכפת.

מהלך המשחק

דקה 6
כדור חופשי קצר לשוויצרים, ביארנסון הפציץ פאבלו הדף.

דקה 10
בן חיים הבלם איבד כדור לדלגדו, שהעביר רוחב ויאנקו פספס. כמה דקות אחר כך יצא החלוץ מהמגרש בגלל מתיחה.

דקה 31
0:1 למכבי - כדור חופשי קצר של ריקן לזהבי שמ-10 מ' בעט לפינה השמאלית של ואקליץ' ופנימה.

דקה 39
1:1 - בן חיים הבלם דרך על דלגדו ברחבה והקפטן בעט בעצמו את הפנדל פנימה. חבל.

דקה 49
התקפה מסוכנת של השוויצרים הסתיימה בבעיטה של טיבי לשערו הוא. למזלו פאבלו הדף את הכדור לקרן.

דקה 59
דיווחים מזירת הבושידו: איגייבור דרך על אמבולו שנאנק מכאבים ומיד אחר כך סוחי כיסח את בן חיים החלוץ וראה צהוב.

דקה 69
נוסא אייגבור רק חזר וירד לכר הדשא בפעם השנייה כאשר הוא מחזיק את רגלו. הקהל המקומי לא אהב את "בזבוזי הזמן" ושרק בוז לקשר הצהוב שמסמן לחילוף. לפתע החליט נוסא שהוא יוצא מהצד השני של המגרש למורת רוחו של השופט ששלף לו את הכרטיס הצהוב ואחר כך גם לא איפשר לדור פרץ לעלות כמחליף.

דקה 75
כדור קרן של באזל, הוג זרק את אלברמן לפני שהתרומם ונגח לרשת, השופט פסל את השער.

דקה 83
מתפרצת של מכבי, זהבי במסירה גאונית השאיר את בן חיים מול שוער, אבל החלוץ התמהמה והכדור יצא לקרן.

דקה 88
1:2 לבאזל - שפונגין ובן חיים שברו את קו הנבדל ואמבולו התקדם ללא קושי וגלגל מול פאבלו לרשת.