תמר אייזנמן פותחת את אלבומה הראשון בעברית עם שיר הנושא "לימבו", שכתב יענק'לה רוטבליט.



"את החוקים אני לומדת/לבד תוך כדי תנועה/משחק קשה, אני לא פוחדת/להיות ילדה רעה", היא שרה במה שנשמע כשיר שעובד על ידי דני סנדרסון, שאיתו הופיעה עד תקופת יציאת אלבומה החדש ובמהלך עשור שלם. "דני הוא השראה גדולה עבורי, כמו אמנים אחרים שאני מושפעת מהם. העבודה לצדו, החיבור, השיחה והחברות לימדו אותי המון", מספרת אייזנמן. "גם בתכנים של השירים וגם בהעשרה, בכל מה שקשור בביטוי של הגיטרה החשמלית. אם וכאשר מישהו עושה לי קישור למוזיקה שלו, זה מאוד מחמיא לי".



מדוע החלטת לעזוב את ההרכב שלו ולהתרכז רק במוזיקה שלך?
"דני הגיע אלי בזמנו אחרי ששמע את ה־EP שהוצאתי, ומאוד התלהב. אני זוכרת את שיחת הטלפון הזו שלו, כשהוא למעשה התחיל איתי. אין יוצרים כמוהו בארץ, ולמרות הכבוד הגדול שהיה לי לעמוד לשמאלו כל כך הרבה שנים, על הבמות בארץ ובעולם, הרגשתי בשלב מסוים שיש לי צורך לסיים את הפרק הזה, ולצאת לדרך חדשה מלאה בדברים שרציתי להגשים".
 

שנים רבות שרת שירים באנגלית. איך ההרגשה לשיר בעברית, שפת האם?
"'לימבו' נעשה במקביל לאלבום נוסף באנגלית, וחלק מרכזי של מה שקרה בו קיבל ביטוי בשאר הדברים בחיי. בחוויית 'לימבו' כזאת, של בין לבין: להיות בשני מקומות בו זמנית, להסתובב בין העולמות והשפות – כשהכל, בעצם, חוויות אישיות. כל טקסט מגיע מרגע מאוד ספציפי שקרה בחיי, שלפעמים התפתח למשהו דמיוני, כשהגרעין האמיתי נשאר בו".
 
מה עומד מאחורי האלבום החדש?
"אני רואה בו סיכום של שני האלבומים שקדמו לו: Gymnasium ו-Time For Creation, וסיום החיפוש העצמי שהיה בהם. כל זאת בעזרת כלי חדש שהוא השפה העברית. תמיד רציתי להוציא אלבום בעברית, ולקח לי זמן לעשות את זה, כי מדובר בעבודה אחרת לגמרי, שבסופו של דבר פתחה אותי לעולם חדש לגמרי".
 
איך בדיוק?
"עבדתי על הטקסטים בעזרת יהלי סובול, יענק'לה רוטבליט ואיתי פרל, שבאים מכתיבה בעברית. פרט לכך, חיפשתי איך להביא את נגינת הגיטרה שלי לידי ביטוי, דרך גרוב אחר. כששרים בעברית מפעילים שרירים אחרים בפה, בגלל שיש לה יותר הברות מאנגלית. חוץ מזה חיפשתי לא ליפול לתבניות שהן נוסטלגיות בעיני, אלא להסתכל קדימה עם החומרים החדשים".
 
אין ספק, אייזנמן מציגה ב"לימבו" כוח נשי רוקיסטי חדש בעברית, תוך התבוננות מעניינת על החיים והבאת קצב מוזיקלי מרתק אל המאזין. אהבה, שגרה ומה שביניהן מתערבבים בתוך רבגוניות לירית. שתי הפתעות יש באלבום: השיר המסיים "רגע לפני האחרון", שיר מאת דוד אבידן, שאותו התאימה בצורה נהדרת לעצמה; והדואט "תם" המקסים עם רונה קינן. "אני ורונה חברות טובות וגם הופענו בעבר יחד, בסיבוב משותף בארצות הברית. היה משהו מאוד טבעי, שנקליט יחד בנוסף לכל", מספרת אייזנמן על השיר. "הרעיון הראשוני שלי היה להתייעץ עם רונה לגבי השיר, ופתאום היא הציעה שנשיר אותו יחד כדואט - שזו למעשה הייתה הכוונה שלי בשיר, רק שלא ידעתי בהתחלה איזה סוג של דואט יתאים לו בוודאות. בסופו של דבר, הביצוע הזה הסתדר לי בצורה מושלמת, כמו כפפה ליד". 
 
מה מצפה למי שיבוא להופעת ההשקה בבארבי?
"זאת תהיה השקה חגיגית עם שירי האלבום, שירים מהאלבומים הקודמים והאלבום הבא באנגלית, כשהפעם אני מתכוונת גם להתייחס לשירים ב־EP שהוצאתי ב־2003. אולי בפעם הראשונה בהופעה מהסוג הזה". 
 
תמר אייזנמן - הופעת השקה לאלבום "לימבו", 22.8, מוצ"ש, 22:00, מועדון "בארבי", תל אביב. הופעת סולו אינטימית ב־29.8, "סינקופה", חיפה