מאבקו של שובת הרעב, מוחמד עלאן, מעסיק את הפלסטינים ברצועת עזה, אשר ממשיכים לתמוך בו ולקרוא ולשחררו.



כחלק מהקריאה לשחררו, פליירים הופצו היום (חמישי) וצורפו למוצרי מזון, במטרה להזכיר לפלסטינים "רגע לפני הביס" את מאבקו של עלאן. 



קביעת בית המשפט להסיר זמנית את מעצרו המנהלי של עלאן בשל מצבו הרפואי, עוררה את תקוותם של הפלסטינים כי הוא ישוחרר בקרוב. למרות קביעת בית המשפט, הוא יישאר בטיפול נמרץ בבית החולים ברזילי.



כמו כן, בני משפחתו ומקורביו של עלאן יוכלו לבקרו שלא כעצור, בכפוף להנחיות הרפואיות הרגילות לעניין ביקור חולים. אם יתברר כי הנזק הגופני שנגרם לעלאן אכן יהיה בלתי הפיך, הוא ישוחרר ויהיה אדם חופשי.
בתגובה להחלטה, אמר אחיו של מוחמד עלאן, עמיד עלאן, בפתח בית החולים: "אלחמדולילה, תודה לאלוהים, אני ראיתי צדק מאלוהים".

בעקבות מצבו של עלאן: סוללת כיפת ברזל באשדוד

בצה"ל אישרו כי אכן הועלתה הכוננות בדרום הארץ בעקבות הערכות מצב שנעשו בימים האחרונים, לפיהן אם מצבו של מוחמד עלאן יתדרדר, תיתכן תגובה מהג'יהאד האסאלמי לרצועת עזה.
הבוקר הותר לפרסום שהוצבה סוללת כיפת ברזל אחת לפחות בדרום באזור אשדוד, מחשש לירי רקטות מכיוון רצועת עזה. מאוחר יותר אושר גם לפרסם כי סוללת כיפת ברזל הוצבה גם בבאר שבע. במערכת הביטחון זיהו הסלמה והסתה ברשתות החברתיות, בכל פעם שהופצו שמועות באשר להחמרה במצבו.

כזכור, עלאן הינו פעיל של הג'יהאד האסלאמי, אשר נמצא במצב קשה ושובת רעב כבר 65 ימים. הארגון אף הודיע כי הוא לא יעבור בשתיקה אם יקרה משהו לעלאן.