1. מאמה ואבבא: Mamma Mia המחזמר המבוסס על שירי להקת ABBA הגיע לישראל

ההפקה המקורית מגיעה לישראל במסגרת סיבוב הופעות עולמי. העלילה מתרחשת באי יווני קטן. ערב חתונתה, מבקשת סופי לגלות את זהות אביה האמיתי. ביומן של אמה סופי מגלה מידע המרמז על שלושה מאהבים שהיו לאם בתקופה בה נכנסה להריון. הבת מזמינה אותם לחתונתה, ללא ידיעת האם, בתקווה שאחד מהם הוא אביה, שיוביל אותה לטקס החתונה. 
קתרין ג'ונסון היוצרת וחזונה של ג'ודי קריימר המפיקה, הוסיפו נדבך חדש ללהיטי ABBA 20.8- 5.9, המשכן לאמנויות הבמה, בית האופרה, תל-אביב. לכרטיסים *9060

2. הולכים אל הלא נודע: גיל שוחט מקיים מפגשי אימפרוביזציה עם ארבעה כוריאוגרפים
בליינד דאנס, סדרת מופעי מחול במחסן 2 ביפו. שוחט ינגן, והכוריאוגרפים יאלתרו ללא חזרות וללא הכנה מוקדמת. במופע הראשון, ביום רביעי ב-21:00, הוא יפגוש את נמרוד פריד, בחמישי את סהר עזימי, בשישי את דפי אלטבב ובשבת את רונית זיו.


בליינד דייט עם גיל שוחט. אייל לנדסמן
3. אבא טרי: שלמה בראבא ממשיך להצחיק את הקהל במופע יחיד אישי וחשוף
בראבא מפרק את חייו בהומור ובגילוי לב. המופע החדש מבוסס על חומרים ביוגרפיים וחושף הכל, בגוף ראשון. מופע היחיד, בבימוי רוני ניניו, עוסק בסיפור
חייו מלידתו ועד היום כשהוא מוצא עצמו בגיל 64, נשוי בשלישית ואב לילדה קטנה זה אך נולדה.
"את הבת מצווה נחגוג באחוזת ראשונים ואת החתונה בהוספיס…״:  בהומור המטורף שלו הוא לא פוסח על אף תחנה לאורך השנים. הערב, בתיאטרון הקאמרי 3, ב-21:30.


בראבא צוחק על הכול. צילום: אמנון וינר
4. הולך אל השמש: תערוכת יחיד ראשונה בישראל לאמן הגרפיטי JonOne 
ג’ון אנדרו פרלו, הידוע בכינויו JonOne , גדל בשכונת הארלם בניו יורק, שם נחשף לאמנות הרחוב ולגרפיטי. בגיל 17 הוא נטוש את בית הספר והחל לצייר בלילות, ללא כל השכלה פורמלית ומתוך אמונה ש”הסאבווי זה מוזיאון נייד שמסתובב בכל העיר”. פגישה מקרית שהפכה לידידות עם האמן A-One , שינתה את חייו. בהשפעתו עבר לגור בפאריז והחל לצייר על בדי ענק.
הצבעים נעים בין שחור אפל לצבעוניות עזה, וניתן למצוא הדים לאקספרסיוניזם מול פשט אמריקאי, ולשורשים קריביים. Walking to the Sun, גלריה 32, אחד העם 32, ת"א, 24.9-19.8.


תערוכת גרפיטי. צילום: יח"צ
5. הרצון להיות חלש: יסמין גודר מעלה מופע יחיד, Lie Like A Lion , במסגרת ת"א דאנס
יסמין גודר במפגש עם חומרים פיזיים ורגשיים ואביזרי במה מהארכיון האישי שליל צירותיה מה  15 השנים האחרונות, ודרכם בוחנת ומשחקת עם דיוקנה כיוצרת מבצעת. בעבודה ישנה כוונה לחשוף ולהציג את תשוקתו של הגוף לאבד כוח, לאבד צורה, לוותר על שאיפות ולחשוף חולשה. לאורך היצירה גודר נפגשת עם הפסנתרן מתן דסקל ונגן הוויולה משה אהרונוב, ביצירות של מלחינים עכשוויים. כוריאוגרפיה וביצוע: יסמין גודר. היום ב- 22:00, מרכז סוזן דלל, ת"א.

יסמין גודר. צילום: תמר לם




6. ג’וזפין, לובה ויולנד: סטודיו פתוח אצל האמנית יעל ארליכמן ברמת השרון
פעם בשנה פותחת יעל ארליכמן את ביתה לקהל ומציגה לציבור את עבודותיה. תערוכה זו הפכה למסורת, הזדמנות למפגש אישי עם האמנית ועם יצירותיה. המבקרים מוזמנים להרים כוס יין לשנה החדשה, לטייל בין פסלי הברונזה ולהכירם בשמותיהם: ג’וזפין הנינוחה על כיסא הנדנדה,  לובה הנמרצת אוחזת במטאטא, יולנד השוכבת בבריכת המים מוקפת בנופרים פולרחים ועוד. 
הפסלים מקנים למבקר את התחושה שהיו שם מאז ומעולם. ארליכמן, זוכת פרסים בינלאומיים, מיוצגת על ידי גלריות בעולם ומשתתפת בתערוכות בינלאומיות. השנה השתתפה ב-12 תערוכות בחו”ל: קנדה, ארה”ב ואירופה. 27-28.8, ו-3-4.9, רח' הגדודים 12, נווה מגן, רמה"ש.


פותחת את הבית. צילום: יעל ארליכמן

7. הטורקים הצעירים: מופע הגברים מאיסטנבול מגיע לתל אביב
'אנחנו', עבודת מחול של שלושה רקדנים-יוצרים מטורקיה עולה במסגרת פסטיבל דאנס ת"א בסוזן דלל. שלושת הרקדנים נעים בין שקט לעוצמה ואנרגיות משתנות, בחוקרם את זכרונותיהם ואת הקשר הקושר אותם ל’אנחנו’. קם ילדיז, המלחין והנגן מצטרף במסעם בעזרת הבגלאמה, בעיבוד אלקטרוני ובשילוב שירה. 27.8 ב-21:00 וב-28.8 ב-14:00, במרכז סוזן דלל, ת"א.


רקדנים מאיסטנבול. צילום: מוראט דורום



 
8. אין כמו יפו על הבוקר: נמל יפו מזמין את הקהל , סדנאות, ועוד הפתעות
אסתר רדא תגיע היום לנמל יפו להופעה חופשית כחלק משישי לייב. הופעות, שוק מעצבים, מתחם אמנות לילדים ודוכנים. בשבוע הבא (28.8) תופיע רונה קינן. בכל יום רביעי ב-22:00 תשודר בשידור חי מהמזח התכנית ג'אם 88. בכל תכנית יתארח זמר או הרכב להופעה חופשית. השבוע האורחת תהיה קמילה. כניסה חופשית מ-10:00, הצגת ילדים ב 12:30 והופעה ב-  15:00.




אסתר רדא. צילום: עדי הררי
9. בירה ומצב רוח: פסטיבל הבירה בירושלים סוגר את הקיץ בכייף
פסטיבל הבירה יערך בפעם ה-11 בי-ם. הפסטיבל נותן במה ל-120 סוגי בירות מהארץ, כולל מותגים ירושלמיים, ומהעולם. בנוסף לבירות, ייערך במקום גם יריד טי-מרקט וכן יהיו הופעות. ביום רביעי הדג נחש יארחו את הראפר העולה טונה וביום חמישי מרסדס בנד יארחו את גיא מזיג. לפני ואחרי ההופעות יופיעו די-ג'יי בן דויד וחן יאני. החל מ-  18:00 . בגן העצמאות, י-ם. 


פסטיבל בירה בירושלים. צילום: יח"צ
10. ג’אז חם באילת: פסטיבל ג’אז בים האדום מתחיל ביום ראשון
בארבעת ימי הפסטיבל יועלה מבחר מופעי ג'אז, וגם כמה מופעם של מוזיקת רוק ועולם. בין המופיעים אמני ג’אז בינלאומיים בהם הבסיסט רון קרטר, שיופיע עם רנה רוזנס (פסנתר), פייטון קרוסלי (תופים) ורולנדו מוראלס-מאטוס(כלי הקשה). שלישית ג’ק דג’ונט (תופים), עם מאתיו גאריסון וראבי קולטריין, הסקסופוניסט ג’ו לובנו (בתמונה) חוזר לכאן ועוד רבים אחרים. 
מהצד הישראלי יופיעו אבישי כהן ועומרי מור, ענת כהן שתופיע עם שלישיית ברק מורי, ברי סחרוף שיארח את החצוצרן אבישי כהן ואת אלי מגן (קונטרבס), דניאל זמיר שיארח את אביתר בנאי וטורה-רייכל קולקטיב יארחו את יוסי פיין.




ג'ו לובאנו, יופיע בפסטיבל. צילום: יח"צ