חשש מהסלמה בחצי האי הקוריאני: צפון קוריאה הכריזה היום (שבת) כי השלימה את ההכנות לפעולה צבאית נגד שכנתה, דרום קוריאה, זאת בעוד השיחות בין שתי המדינות היריבות נמשכות.

התקשורת הממלכתית במדינה הודיעה כי הצבא הצפון קוראני השלים את ההכנות לקראת מבצע צבאי נגד דרום קוריאה, אם זו לא תענה לדרישותיה של צפון קוריאה להפסיק את פעולת הרמקולים ושידורי הרדיו מעבר לגבול המשותף בין השתיים. 

בתגובה לאיומים העלתה דרום קוריאה את רמת הכוננות במדינה לרמה הגבוהה ביותר, כל זה בזמן ששני הצדדים יושבים למשא ונתן במטרה לפתור בדרכי שלום את המשבר הנוכחי בין המדינות.

ביום חמישי החליפו שני הצדדים מטחי ארטילריה מעבר לגבול והחשש הוא שהאש תתחדש ותביא להרוגים משני הצדדים. שתי המדינות מחזיקות בגבול משותף המופרד באזור מפורז ומשני צדדיו נמצאים מאות אלפי חיילים מוכנים לפעולה. מומחים מעריכים כי צפון קוראה מכוונת אלפי קני ארטילריה לעבר בירת הדרום סיאול, עיר המאכלסת למעלה משמונה מיליון בני אדם.

שר ההגנה הדרום קוראני אמר כי "אם צפון קוריאה תמשיך בפרובוקציות נוספות, צבאנו יגיב בחוזקה ובמהירות ויגרום לצפון קוריאנים לשלם מחיר מר על התגרויותיהם". בתוך כך, מטוסי קרב של חיל האוויר האמריקאי והדרום קוראני ביצעו יעף מעל המדינה, כמפגן כוח ואזהרה לצפון קוריאה.

"כמו מחלה כרונית"

קים מינג'ו, בת 35 המתגוררת בסיאול, בירת דרום קוריאה, מספרת על הלך הרוח בעיר: "מוזר לי שכל מה שאני שומעת עליו בחדשות הוא על הסכסוך בין שתי הקוריאות, אך ברחוב אני לא מרגישה כל הבדל".

"כולם הולכים לעבודה, לקניות, לבלות במועדונים ואף אחד לא קונה מזון לשעת חירום או אוגר מים מינרלים. במשך העשורים האחרונים לא הייתה מלחמה אך היו מקרי ירי וחיילים שלנו נהרגו. בשנת 2012 במהלך המונדיאל מספר חיילים דרום קוריאנים נהרגו בהפצצה מהצפון ואף אחד לא שם לב", מספרת קים.

"נראה שהמצב שלנו הוא כמו מחלה כרונית, כשכולם כבר התרגלו לתסמינים שלה ולא מתרגשים ממנה יותר", מספרת קים אך מוסיפה כי "גם הלילה שקדם למתקפת הצפון שפתחה את מלחמת קוריאה היה לילה שקט והתקיים משא ומתן בין שני הצדדים. לנו קשה לשכוח את ההיסטוריה הקשה שלנו עם צפון קוריאה כך שאני לא יכולה שלא להיות קצת מודאגת".

לשתי המדינות אכן יש היסטוריה עקובה מדם. צפון קוריאה, דיקטטורה קומוניסטית, פלשה בשנות החמישים לשכנתה בדרום במטרה לאחד את שני חלקי חצי האי תחת השלטון הקומוניסטי. רק התערבות זרה של מעצמות המערב הצליחה לדחוק את הצפון קוריאנים חזרה מעבר לקו הרוחב 38 לאחר מלחמה זרעה מוות רב בחצי האי.