הקלטותיו של אהוד ברק ביום שישי, כחלק מהספר "מלחמות חיי" של אילן כפיר ודני דור, הצליחו לעורר סערה גדולה מאוד במהלך סוף השבוע וגם היום בקרב הצמרת הביטחונית והפוליטית בישראל ובעולם.


בתוכנית "שש עם רינה מצליח", ששודרה הערב, נמשכה חשיפת החומרים, כשהפעם סיפר ברק על הימים בהם ניסה להדיח את יו"ר קדימה וראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אשר החליף בתפקיד את אריאל שרון ז"ל. ברק עצמו נשמע כמי שתכנן מהפך על ראשו של אולמרט ואיים שיפרק את הממשלה אם זה לא יקרה.
"בזמנו ממש הכתבתי אצלי בבית לצחי הנגבי איך להחליף את אולמרט. איך לעשות את זה במוסדות קדימה. אמרתי להם בדיוק איך עושים את זה, אבל היתה להם התנגדות פנימית עצומה. אם לא תעשו זאת, אני מפרק את הממשלה, בלי בחירות, הם שאלו איך לעשות זאת ואנחנו אמרנו להם איך לעשות את זה, אחד אחרי השני. אני, שלום שמחון וציפי לבני ניהלנו שיח רצוף, שמחון היה יושב עם הנגבי ומבשל את זה. אני בטוח שיש ניירות פיקנטיים כאלה שאמצא ואעביר לכם (אל כותבי הספר)".

כזכור, ביום שישי בערב נחשפו הקלטות שאושרו על ידי הצנזורה, בהן נשמע אהוד ברק שהוא טוען כי הממשלה היתה קרובה מאוד לאשר תקיפה באיראן, אך שני שרים אשר התנגדו לכך, משה (בוגי) יעלון ויובל שטייניץ, ובכך בעצם איבדו נתניהו וברק את הרוב שהיה להם בשמינייה והתוכנית נגנזה.
יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, חבר הכנסת צחי הנגבי  (ליכוד), הודיע היום כי בכוונתו לזמן את נציגי הצנזורה הצבאית כדי לבדוק האם הדברים שאמר שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, בסוגיית תקיפה אפשרית באיראן אכן קיבלו את האישורים הנדרש, ואם כן - מה היו הנימוקים להחלטה.
הנגבי אמר היום ל"מעריב אונליין" כי פרסומים שכאלה אינם משרתים את ביטחון ישראל ולכן אין לעסוק בהם. הוא סירב לענות על שאלה אם באומרו את הדברים פגע ברק בביטחון המדינה. הנגבי הוסיף כי בהיותו יושב ראש ועדת החוץ והביטחון יזמן אליו את אנשי הצנזורה כדי להבין כיצד קרה שהדברים הובאו לפרסום. קודם לכן פנו חברי הועדה חברי הכנסת יואב קיש ואורן חזן להנגבי וביקשו לקיים בירור בנושא עם הנצזורית הצבאית.