השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן החליט להביא לאישור הממשלה את מינויו של תת אלוף (מיל') גל הירש לתפקיד המפכ׳׳ל הבא של משטרת ישראל.
השר ארדן אמר כי "גל הירש הוא קצין מצטיין ומוערך אשר הוביל שינויים ורפורמות בכל יחידה עליה פיקד. אני משוכנע שגל הוא המועמד המתאים ביותר בעת הזו להוביל את השינוי הנדרש במשטרת ישראל ולחיזוק האמון בה".
"לכל אורך שירותו הצבאי, גל שילב בין מקצועיות וחינוך לערכים", הוסיף השר לביטחון פנים, "אין לי ספק שהוא יעשה זאת גם בתפקידו כמפקח הכללי של משטרת ישראל. ביחד עם שוטרי ישראל וסגל הפיקוד הבכיר והמנוסה, גל יקדם רפורמות חשובות לחיזוק הביטחון האישי של אזרחי ישראל ולשיפור באיכות חייהם''.


השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן ביציאתו ממשרדו. צילום: אבשלום ששוני

המינוי יובא לאישור הממשלה בכפוף להמלצת הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה בראשות השופט יעקב טירקל.

הירש כתב בתגובה ראשונה בעמוד הפייסבוק שלו: "אני מאוד נרגש! משטרת ישראל, לוחמות ולוחמים, שוטרות ושוטרים, הם במשך שנים ארוכות אחיותיי ואחי לנשק ושותפיי למשימות רבות. יש לי אליהם הערכה עמוקה ואהבה רבה".
 
"אני שמח על האמון שקיבלתי וממתין להשלמת תהליך המינוי כהלכתו. אני משרת מגיל 14, התחייבתי לפעול תמיד להגנתה של מדינת ישראל ומשנקראתי היום לדגל, אני מתייצב למשימה, ככתוב בישעיהו: ״ הנני, שלחני!״, סיכם הירש.

גל הירש, בן 51, גדל בערד. הוא בעל תואר ראשון במזרחנות מאוניברסיטת בר אילן ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב. נשוי ואב לשלוש בנות.
הירש מכהן כיום כיו''ר המכון למנהיגות העתיד בישראל ויו''ר חברת דפנסיב-שילד אחזקות. עם גיוסו לצה׳׳ל שירת בסיירת הצנחנים ולאחר כשנתיים יצא לקורס קציני חי''ר, אותו סיים בהצטיינות. הירש כיהן בין השאר כמפקד גדוד 202 של הצנחנים, מפקד יחידת העילית שלדג, מפקד חטיבת בנימין, מפקד בה''ד 1, מפקד עוצבת הגליל וסגן מפקד מפקדת העומק במיל’. במסגרת תפקידיו השונים בצה''ל זכה מספר פעמים בפרסי רמטכ''ל על הצטיינות היחידות עליהן פיקד.
השר ארדן הביע את הערכתו הרבה לעשייה המקצועית והמסורה של ניצב בנצי סאו, ניצב יורם הלוי וניצב זוהר דביר וביקש מהם להמשיך את שירותם במשטרה כחלק מהסגל הפיקודי הבכיר.

המועמדים המובילים לתפקיד מתוך שורות המשטרה היו שלושת הניצבים, ששמם עלה כמועמדים המובילים: ניצב בנצי סאו, מ"מ מפכ"ל המשטרה ומפקד מחוז תל אביב, ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז דרום וניצב זוהר דביר, מפקד מחוז צפון. שלושתם קיבלו הודעה על אי-קבלתם לתפקיד.

במסגרת בחירת מפכ"ל שלא מתוך שורות המשטרה, נפגשו לאחרונה השר ארדן וראש הממשלה בנימין נתניהו עם המועמדים טל רוסו, גדי שמני, סמי תורג'מן ותא"ל (במיל') גל הירש, שלבסוף כאמור נבחר.