יו״ר הכנסת, יולי (יואל) אדלשטיין נפגש אתמול (שישי) עם מזכ״ל האו״ם באן קי-מון בלשכתו באו״ם. אדלשטיין הביע באוזניו של המזכ״ל את דאגתה של ישראל מאישורו של הסכם הגרעין האיראני ואמר: ״כבן לעם היהודי שחווה את השואה, אני מאמין שכאשר מישהו אומר לי שהוא רוצה להשמיד אותי״, אמר אדלשטיין. ״לא חייבים לאהוב את ישראל. מותר וצריך להעביר ביקורת, אבל אסור לאיים בהשמדה״.



בהמשך, הביע אדלשטיין תרעומת על כך שהיועץ המדיני של יו״ר הפרלמנט האיראני אמר לאחרונה, שמטרתה של איראן היא השמדת ישראל, זאת בתגובה לדברי בכיר בריטי שאמר, לרגל פתיחתה המחודשת של הקונסוליה הבריטית בטהראן, ש"בעבר היו קריאות של איראן להשמדת ישראל ואילו היום אין כאלו".



מזכ״ל האו״ם, באן קי-מון, אמר בתגובה כי לטעמו ההסכם טוב אך לא מושלם. ״אין הסכמים מושלמים. אני מאמין שהמו״מ הארוך הביא להסכם טוב. בכל מקרה אני מציע להיתלות באמירתו של הנשיא רייגן ׳להאמין אבל לוודא׳ שההסכם אכן יתקיים.



המזכ״ל הביע באוזני אדלשטיין את דאגתו הרבה מכך שלא מתקיימים שיחות ומגעים עם הפלסטינים. ״אתם חייבים לשבת ולדבר. אני מודאג מאוד מהפשע, מהאלימות ומהפרובוקציות במזרח ירושלים ובגדה המערבית. המזרח התיכון חייב יציבות ולשני הצדדים יש אינטרס לשפר את המצב וזה יקרה רק באמצעות דיאלוג״, אמר.



אדלשטיין השיב כי לטעמו השיחות הראשונות שצריכות כבר עתה להתקיים הן בין אנשים ובין פרלמנטים - ללא שום קשר למשא ומתן על שלום ועל גבולות. ״לשני הצדדים יש אינטרסים משותפים והם טמונים בחובתנו להבטיח חיים טובים לדורות הבאים. עלינו לקיים שיתופי פעולה בנושא מקורות מים, סביבה וחקלאות, ורק כך נוכל לבנות בסיס איתן לשלום״, הוסיף.



אדלשטיין הודה למזכ״ל על כך שבכוונת האו״ם להכיר ביום הכיפורים כחג רשמי של מדינת ישראל. הדבר יתבטא בכך שהאו״ם לא יקיים פעילות ביום זה. ״זהו יום קדוש מאוד ליהודים. מעבר למחווה המוצדקת והחשובה הנני סבור כי יש כאן מסר בכך שהארגון שבראשו אתה עומד מביע הכרה בזכויותיו של העם היהודי", אמר יו"ר הכנסת