שלום כיתה א'
1 בספטמבר כבר כאן, ושנת הלימודים החלה הבוקר. כמו בכל שנה, המתרגשים הגדולים הם בני המשפחות של הילדים העולים לכיתה א׳.

אחד מהם הוא איש העסקים אברהם (לולו) אסף, שיחד עם רעייתו רותי הגיע כבר אתמול בערב לבית ספר בצפון תל אביב ללוות את נכדתו שירה לטקס פתיחת שנת הלימודים.

שטראוס ושפירו יחגגו 50 ו־30
בשעה שהמתח המדיני בין ישראל לארה”ב מגיע לשיא עם ההצבעה הצפויה בקונגרס על ההסכם עם איראן, קשרי המסחר בין שתי המדינות ממשיכים לשגשג, ומגיעים לשווי של כ־40 מיליארד דולר בשנה. בשבוע הבא תחגוג לשכת המסחר ישראל־אמריקה, האמונה על טיפוח קשרי הכלכלה בין המדינות, 50 שנים לפעילותה ו־30 שנים להסכם הסחר המשותף בין המדינות. 

עופרה שטראוס, יו”ר לשכת המסחר ישראל־אמריקה, ושגריר ארה”ב בישראל דן שפירו יעניקו במסגרת האירוע פרס מפעל חיים לנשיא לשעבר שמעון פרס, שחגג לאחרונה את יום הולדתו ה־92. הפרס יוענק לו על תרומתו הייחודית לחיזוק הקשרים הכלכליים והמסחריים בין המדינות. בנוסף, יחולקו אותות הוקרה לשורה של אנשי עסקים בגין פועלם לחיזוק היחסים. בין מקבלי האותות יהיו: אייל וולדמן, ריק קפלן, יורם יעקובי ונוספים.


עופרה שטראוס. צילום: יח"צ

המוזה של יונסוף
אלון יונסוף, מבעלי חברת תכשיטי JB, המייבאת לישראל מותגי יוקרה בתחום השעונים והתכשיטים, ומייצרת בישראל תכשיטים, נתן חסות לפרויקט בשם MUZA. הפרויקט הוא חלק מתוכנית StandWithUs, שבמסגרתה הגיעו ארצה בלוגרים ומובילי דעת קהל בתחום האופנה והעיצוב. מטרת הפרויקט היא לחשוף את המבקרים ליצירתיות, ליזמות ולתחום האופנה בישראל. את הפרויקט יזמו סטודנטים מתנדבים מהמרכז הבינתחומי הרצליה, המשתתפים בתוכנית למנהיגות בדיפלומטיה ציבורית. הבלוגרית ומעצבת הנעליים מברזיל, אנה ברוסו, שהגיעה עם חברי המשלחת, קפצה השבוע לסניף גן העיר של תכשיטי JB כדי לפגוש את אלון יונסוף ואת בנו לירן, סמנכ"ל הדיגיטל של החברה, שאבזרו את חברי המשלחת בתכשיטים לתקופת שהותם בארץ.


אלון יונסוף אנה ברוסו ולירן יונסוף. צילום: שירת יונסוף

ראוך ואנשי המחר
מיטל קארה־פוליאק, בעלת חברה לייעוץ ארגוני והשמה, העוסקת גם בעתידנות חברתית, השיקה בחמישי את ספרה “אנשי המחר”, המבקש לחזות את הטלטלות שתעבור החברה שלנו בשנים הבאות. אריה ראוך, מנכ”ל חברת המחשבים דנגוט, אירח בביתו בהרצליה את פרלמנט החברים הקבוע שלו ושל אשתו דיאנה, שבא לשמוע ישירות ממחברת הספר על השינויים שהיא צופה שיתרחשו בתחומי הקריירה, הזוגיות ועוד. בין היתר התייחסה קארה־פוליאק לתופעת אתר הבגידות אשלי מדיסון, שפרטי מיליוני המנויים שלו נחשפו השבוע שלא בטובתם. היא ציינה כי לדעתה, מוסד הנישואין משתנה, ובעתיד המונוגמיה כבר לא תהיה מודל הזוגיות המרכזי, אלא רק דרך אחת מתוך דרכים אפשריות רבות.


דיאנה ראוך, אריה ראוך ומיטל קארה־פוליאק. צילום: אוהד הרכס

המלצת השף
ניר צוק, שף מסעדת קורדליה, ממליץ על משקה הקיץ ׳קרם הקוקוס׳: ״המשקה הוא הקינוח הטבעוני הראשון שעשיתי למסעדה והוא משלב שני מרקמים חלקים, מעניינים ומצוינים לקיץ״.


ניק צוק. צילום: יח"צ


קרם קוקוס. צילום: טלי דולין