סיעת "יש עתיד" תודיע הבוקר (רביעי) על פרישתו של ח"כ שי פירון מתפקידו כחבר כנסת לטובת תפקיד חינוכי בכיר.
במקביל תודיע הסיעה על חזרתו של אלעזר שטרן לתפקיד של ח"כ פעיל בסיעת יש עתיד, לאחר שפירון התלבט תקופה ארוכה האם להמשיך ולכהן בכנסת.

פירון הצטרף ב-2012 למפלגת "יש עתיד" בראשות יאיר לפיד. בבחירות לכנסת התשע עשרה נכלל במקום השני ברשימת "יש עתיד" ונבחר לכנסת. בממשלה שהורכבה לאחר הבחירות מונה לשר החינוך כשהוא הכריז על שלל תוכניות מהפכניות.

כך למשל ב-12 באוגוסט 2013 הודיע על הקפאת מבחני המיצ"ב לשנת הלימודים תשע"ד.‏ ב-8 בינואר 2014 הכריז על רפורמה במערכת החינוך – "ישראל עולה כיתה" שעיקרה שינוי מבנה תעודת הבגרות. על פירון נמתחה ביקורת בשל שינויים תכופים בלוח מועדי החופשות של בתי הספר.

בדצמבר 2014 פרש מהממשלה, יחד עם יתר שרי "יש עתיד", בעקבות פיטוריו של ראש התנועה, יאיר לפיד, ממשרת שר האוצר.

לקראת הבחירות לכנסת ה-20 שובץ במקום השני ברשימת יש עתיד, ונבחר בשנית לכנסת לאחר שהמפלגה זכתה ב-11 מנדטים אולם מיד לאחר הבחירות שקל לפרוש.

ערב יציאת הכנסת לפגרת הקיץ פורסם כי פירון פורש אולם הוא הכחיש זאת והיום כאמור הוא יודיע בישיבת סיעת יש עתיד על פרישתו מהכנסת.

מאז הבחירות האחרונות בחודש מרץ, שקל פירון את המשך פעילותו בכנסת. במפלגת יש עתיד התאכזבו מתוצאות הבחירות כאשר כמעט חצי מהסיעה, שעמדה על 19 חברים בכנסת הקודמת, מצאה את עצמה על ספסלי האופוזיציה.
 
כבר לאחר הבחירות התעורר גל שמועות כי שר החינוך לשעבר, שרואה את ייעודו בחינוך, שוקל לפרוש מהחיים הפוליטיים וכעת צפוי פירון לעזוב את הכנסת.

אלוף במיל ח"כ אלעזר שטרן, שיכנס במקומו, הצטרף בסוף שנת 2012 לרשימת "התנועה" בראשות ציפי לבני ושובץ במקום הרביעי ברשימתה לכנסת, ובשל כך השעה עצמו מתפקידו כיו"ר הקרן לרווחה לנפגעי השואה בישראל.


אלעזר שטרן. צילום: פלאש 90

שטרן נבחר לכהן בכנסת ה-19, והחל לפעול כיו"ר שדולת דת ומדינה, יו"ר השדולה למען חיילים יוצאי אתיופיה וכיו"ר השדולה הפרלמנטרית של ניצולי השואה, ביחד עם חברי הכנסת דב חנין ויפעת קריב. לשדולה הצטרפו עם תחילת פעילותה למעלה מ-20 חברי הכנסת ופעילותה החלה במרץ 2013, עוד לפני הקמת הממשלה, במאבק להגדלת המשאבים לרווחת הניצולים בישראל.

כחלק מחברותו בכנסת, שטרן חבר בוועדת החוץ והביטחון, בוועדת הכספים ובוועדת חוקה, חוק ומשפט. ביוני 2013 הקים, יחד עם חבר הכנסת יצחק הרצוג, שדולה בשם "עם, דת ומדינה", ששמה לה למטרה ליישם את אמנת גביזון-מדן.‏

בנובמבר 2014 עברה החלטת ממשלה לביצוע רפורמה במערך הגיור בישראל שעיקרה להקל את מערך הגיור על ידי הקמת הרכבים בני שלושה דיינים בראשות רבני ערים. החלטה זו עברה בעיקר בעקבות יוזמה של שטרן שפעל להעברת חוק בנושא.‏

לאחר הקדמת הבחירות לכנסת העשרים בדצמבר 2014, הודיע שטרן על פרישתו ממפלגת התנועה‏ ולאחר כחודש הודיע על הצטרפותו ליש עתיד. הוא הוצב במקום ה-12 ברשימת המפלגה לכנסת. המפלגה קיבלה רק 11 מושבים, ושטרן נשאר מחוץ לכנסת.