1
הוא נולד ב־3 בספטמבר 1965 בניו יורק, בשם קרלוס אירווין אסטבז. שמו האמצעי ניתן לו על שם הרופא המיילד, שהציל אותו לאחר שנולד כחול וכמעט מת מחנק.




בצעירותו. צילום: ללא


2
הוא בנו של השחקן מרטין שין ושל האמנית ג’נט טמלפטון. שם המשפחה המקורי של מרטין הוא אסטבז, אבל אחרי שצ’ארלי אימץ את שם הבמה “שין”, הוא אימץ אותו גם לכבודו.




האב הגאה, מרטין שין. צילום: רויטרס


3


יש לו שני אחים גדולים, אמיליו ורמון, ואחות קטנה בשם רנה.



4


ההופעה הראשונה שלו בקולנוע הייתה בגיל 9. הוא לוהק לסרט The Execution of Private Slovik מ־1974 שבו שיחק גם אביו, מרטין.



5
בבית הספר הוא נהג לצלם סרטים חובבניים יחד עם החברים שלו מבית הספר, שון פן ורוב לאו.




חבר ילדות, שון פן. צילום: רויטרס


6


הוא סולק מבית הספר זמן קצר לפני סיום הלימודים בתיכון מפני שנהג להבריז מהשיעורים וקיבל ציונים גרועים במיוחד. הוא החליט לפנות לקריירת משחק ושינה את שמו לצ’ארלי שין.



7


הקריירה שלו יצאה לדרך בשנת 1984, בדיוק עשור אחרי התפקיד הראשון שלו, כשלוהק לסרט Red Dawn יחד עם פטריק סוויזי וג’ניפר גריי, שאיתה הוא התאחד שוב על המסך שנתיים אחר כך, ב”פלאטון”, שם שיחק את התפקיד הראשי הראשון בקריירה שלו.



8


לאורך שנות ה־80 ותחילת שנות ה־90, הוא ביסס את מעמדו כשחקן דרמה איכותי. הרזומה שלו כולל סרטים כמו “וול סטריט” לצד אביו, “לרקוד עם לוחמים” ועוד.



9
אוליבר סטון, במאי “פלאטון”, ביקש במקור משין לככב ב”נולד בארבעה ביולי” (1989), אבל לבסוף ליהק במקומו את טום קרוז לתפקיד.



10


בסוף שנות ה־90 כבר יצא לו שם של טראבל מייקר, חובב סמים, אלכוהול ונערות ליווי, והתפקידים הדרמטיים הפסיקו להגיע. הוא עשה את המעבר לקומדיה בסרט “הכסף מדבר” עם פול סורבינו וכריס טאקר ושיחק גם בסרט “קנוניה אפלה” עם קיפר סאתרלנד.



11


ב־1999 הוא שיחק את עצמו בסרט “להיות ג’ון מלקוביץ’”.




שיחק את עצמו. צילום: צילום מסך


12


הוא השתתף בסרט השלישי, הרביעי והחמישי בסדרת הסרטים “מת לצעוק”, שבהם הוא גילם חוואי לשעבר וכומר אלמן.




"מת לצעוק חמש". צילום: באדיבות יס


13


בשנת 2000 הוא הגיע למסך הקטן והחליף את מייקל ג’יי פוקס בסדרת הלהיט “ספין סיטי”. הוא זכה בפרס גלובוס הזהב הראשון שלו עבור התפקיד בסדרה, בשנת 2002.



14


בשנת 2003 ליהק אותו צ’אק לורי לתפקיד הראשי בסדרה חדשה של רשת CBS, בשם “שני גברים וחצי”. שין גילם את צ’רלי הרפר, דמות של מלחין חובב אלכוהול ונשים, שהייתה מבוססת עליו ועל חייו.



15


“שני גברים וחצי” הפכה לסדרת להיט וזיכתה את שין בשלוש מועמדויות לאמי ושתי מועמדויות לגלובוס הזהב. ממוצע הצופים של הסדרה עמד על


14־15 מיליון.



16


שין הרוויח 1.8 מיליון דולר לפרק, ואחר כך 1.25 מיליון דולר, מה שהפך אותו לשחקן המרוויח ביותר בטלוויזיה וזיכה אותו בשיא גינס.



17


בינואר 2011 הסדרה, שהייתה אז בעונתה השמינית, יצאה להפסקה, כששין ניגש לעבור תהליך גמילה מסמים ואלכוהול – השלישי שלו בתוך שנה אחת. אבל אז הוא התחיל לפרסם הצהרות פומביות נגד יוצר התוכנית, צ’אק לורי, במה שהפך בהמשך לאחד הסכסוכים המתוקשרים המפורסמים ביותר. כניסתו של שין לסט באולפני וורנר ברודרס בלוס אנג’לס נאסרה והוא במקביל דרש העלאה של 50% בשכרו.



18


במרץ 2011 שין פוטר מהסדרה והוחלף באשטון קוצ’ר. דמותו בסדרה נהרגה בדריסת רכבת, ובדיחות על חשבונו של שין נשמעו בסדרה עד הפרק האחרון שלה.



19


אחרי הפיטורים, שין עבר התמוטטות עצבים מתוקשרת ומביכה למדי. הוא סיפק שלל ראיונות מוזרים, שבהם קרא לעצמו “מכשף” וטען שיש לו “דם נמרים”.



20


בספטמבר 2011 שין הסכים להשתתף ב”צלייה” (Roast) בערוץ קומדי סנטרל – תוכנית שבה קומיקאים וסטנדאפיסטים מספרים בדיחות אכזריות במיוחד על חשבונו של הנצלה, וגם אלה על אלה. ה"רוסט" של שין היה הנצפה ביותר בתולדות התוכנית, עם 6.4 מיליון צופים.



21


באותה השנה הוא יצא למסע הופעות בארצות הברית, שאותו כינה “טורפדו האמת האלים שלי/מבוסה היא לא אופציה”. הכרטיסים להופעות נמכרו בתוך דקות ספורות ושברו את שיאי המכירות של אתר הכרטיסים האמריקאי Ticket Master. אבל הקהל שהגיע להופעה הראשונה יצא ממנה מאוכזב והמסע בוטל זמן קצר לאחר מכן.



22


שין חזר לטלוויזיה בשנת 2012 בסדרה בשם “סדנה לעצבים”. אחרי 100 פרקים הסדרה בוטלה, בדצמבר 2014.




מתוך "סדנה לעצבים". צילום: צילום מסך


23


הוא אמר שאשטון קוצ’ר ממש גרוע ב”שני גברים וחצי”.




קוצ'ר ב"שני גברים וחצי". צילום: באדיבות יס


24


כשרצו להחזיר את צ’רלי הרפר לעלילת הסדרה כרוח רפאים, ליהקו את קתי בייטס לגלם אותו (בטענה שהוא מבלה את החיים שלאחר המוות כאישה עם איבר מין זכרי).



25


לתקופה קצרה הוא שימש כפרזנטור של חברת סיגריות אלקטרוניות.



26


יש לו שיא גינס משנת 2011 על כך שהיה האדם שהגיע למיליון עוקבים בטוויטר בפרק הזמן הקצר ביותר, עם ממוצע של 129 אלף עוקבים חדשים מדי יום (קייטלין ג’נר הספיקה מאז לשבור את השיא הזה).



27


הוא היה נשוי שלוש פעמים ויש לו חמישה ילדים ונכד אחד.



28


בשנת 1990 הוא ירה בטעות במי שהייתה אז ארוסתו, הדוגמנית והשחקנית קלי פרסטון. הוא פגע לה בכתף והיא ביטלה את האירוסים זמן קצר אחר כך.



29


הוא כמעט מת ממנת יתר ב־1998, לאחר שהזריק לעצמו קוקאין.



30


הוא גם כמעט מת במהלך צילומי “פלאטון”. הוא והשחקן קית’ דיוויד צילמו סצנה בהליקופר עם דלת פתוחה ושין כמעט נפל לקרקע. דיוויד תפס אותו ברגע האחרון והציל את חייו.



31


הוא יצא עם כמה כוכבות פורנו, בהן ג’ינג’ר לין והת’ר האנטר.



32


אחרי שנתפסה ה”מאדאם של הוליווד”, היידי לין פליס, בשנת 1996, הסתבר ששין היה אחד מהלקוחות הקבועים בבית הבושת שניהלה. הוא היה נשוי אז לאשתו הראשונה, שהתגרשה ממנו זמן לא רב לאחר מכן.



33


את אשתו השנייה, דניס ריצ’רדס, הוא הכיר על סט הסרט “עצה טובה” בשנת 2000. אחר כך הם נפגשו שוב על סט הסדרה “ספין סיטי”. הם התחתנו ביוני 2002 והביאו שתי בנות יחד, אבל התגרשו ב־2005. ריצ’רדס הגישה בקשה לגירושים כשהייתה בחודש השישי להריונה, טענה ששין נהגה כלפיה באלימות וסיפרה על השימוש שלו בסמים ואלכוהול.




עם אשתו השנייה דניס ריצ'רדס. צילום: רויטרס


34


ריצ’רדס השתתפה כשחקנית אורחת ב”שני גברים וחצי”.



35


למעשה, שין וריצ’רדס הופיעו בסרט משותף הרבה קודם לכן - Loaded Weapon משנת 1993, אבל לא היו להם סצנות משותפות ולכן לא נפגשו.



36


במאי 2008 הוא נישא בפעם השלישית, הפעם לברוק מולנר, שממנה נולדו לו שני בנים. לא הרבה זמן עבר לפני שגם היא נפרדה ממנו ואף הוציאה נגדו צו הרחקה.



37


למעשה, לשין היו הרבה הסתבכויות עם החוק לאורך השנים: בדצמבר 2009 הוא נעצר לאחר שמילר הגישה נגדו תלונה על אלימות; באוקטובר 2010 הוא נעצר לאחר שהשמיד חדר במלון הפלאזה וגרם לנזק של 7,000 דולר. שין הודה שהוא שתה והסניף קוקאין באותו הלילה.



38


הוא מתנגד נחרץ לחיסונים. אחרי הפרידה מריצ’רדס, שלח דרישה לרופא הילדים של הבנות שלהם שלא לחסן אותן נגד מחלות ילדים. ריצ’רדס סיפרה בראיון שעוד בזמן שהיו נשואים, הוא האשים אותה בהרעלת הבנות מכיוון שלקחה אותן לקבל חיסונים.



39


בשנת 2006 הוא הקים ליין לבגדי ילדים בשם Sheen Kidz.



40


יש לו 12 קעקועים, כולל אחד על החזה שלו שנראה כמו פתק ועליו כתוב “אשוב בעוד 15 דקות”.



41


שין הוא חסיד נלהב של נשק ואקדחים. באחד הראיונות בעבר סיפר שהוא לוקח איתו אקדח לכל מקום.



42


יש לו צלקת בולטת על הסנטר – תוצאה של אביזר שהתפוצץ במהלך צילומי הסרט (No Man’s Land (1987) שבו שין השתתף. הפציעה דרשה שמונה תפרים.



43


בשנים 1992־1994 הוא סירב לתפקידים בסרטים White Men Can’t Jump, Indecent Proposal ו־The Cowboy Way. כל שלושת התפקידים הלכו לוודי הרלסון.



44


הוא טוען שהוא זה שנתן לווינונה ריידר את שם הבמה שלה (שם הלידה שלה הוא וינונה לורה הורוביץ). זה קרה כששניהם האזינו יחד לשיר של להקת הדורס, Riders on the Storm והוא הציע לה לשנות את שמה מהורוביץ לריידר, עם Y.




נתן לה את שם הבמה. ווינונה ריידר. צילום: רויטרס


45


הרבה לפני שפיתח התמכרות לסמים, הוא התבקש לגלם סטלן בסרט Day Off (1985), אז הוא נשאר ער במשך יומיים כדי שהדמות תיראה אמינה.



46


בתו סאם, מנישואיו לדניס ריצ’רדס, נקראת ככה על השם הסרט שצילם אז, “מת לצעוק”. שמו של הסרט באנגלית הוא


Scary Movie, ושין רצה שהשם שלה יכלול את האותיות S ו־M.



47


הוא מעריץ נלהב של בייסבול ואמר בעבר שיעדיף לחבוט פעם אחת במשחק בליגת האלופות מאשר לזכות באוסקר.



48


הוא מכור לרוטב ברביקיו ורוצה לייצר רוטב משלו יום אחד.



49


הוא תומך נלהב של דונלד טראמפ.



50
בפרק האחרון של “שני גברים וחצי” מסתבר שדמותו, צ’רלי הרפר, לא באמת מתה. בסצנה האחרונה בהחלט נראה מגבו אדם דומה לשין ניגש לדלת הבית. מיד אחר כך נוחת עליו פסנתר ומוחץ אותו, המצלמה מתרחקת ואפשר לראות את צ’אק לורי, יוצר הסדרה, יושב ומחייך (ואז נמחץ גם הוא על ידי פסנתר).