אף על פי שהפנט את כריסטופר נולאן בהופעתו ובעיניו החודרות בטרילוגיית באטמן, נראה כי קיליאן מרפי עושה כל מאמץ להישאר צנוע וחף מאגו נפוח.



מרפי, אב לשני ילדים מבת זוגו מזה למעלה מ־20 שנה, האמנית איבון מק'גוינס, מודה שהוא מכור לשני דברים: "רוטב טבסקו על כל דבר ו'הכרישים'". אני יכול לצפות בסדרה הזאת שעות על גבי שעות.



"אני כל הזמן שואל את עצמי מדוע הם נמצאים במחסן הזה? מדוע המוזיקה כל כך מאיימת? מדוע הם יושבים על ערמות של מזומנים כמו מיני־דיקטטורים? כולם שם אנשים נוראים ואיומים, אבל זה נורא מרתק", אמר מרפי בראיון ל"אינדיפנדנט", שנועד לקדם את העונה השנייה של "כנופיית ברמינגהם".



מרפי משחק בדרמת הפשע התקופתית - השואבת השראה ישירה מ"אימפריית הפשע" - את טום שלבי, הבוס הנערץ והאכזרי של כנופיית "פיקי בליינדרס" שהטילה אימתה על ברמינגהם בראשית המאה ה־20, ונהגה לשסף את קורבנותיה בסכיני גילוח תפורים בתוך כובעים שטוחים. הייאוש לא נעשה נוח, אלא רק הולך וגובר ככל שהשנים עוברות ברחובות העיר האפרורית ועתירת האלימות והרוע.



השנה 1921, שנתיים אחרי סיומה של עונת הבכורה, ושלבי השאפתן טרוד בהרחבת האימפריה שלו לתוך מבצרי הפשע הלונדוני, תוך שהוא מחזק במקביל את שליטתו במגרש הביתי. העלייה המטאורית מעלה אותו על הכוונת של רבים מהקולגות, בראשם אלפי סולומונס (טום הרדי), מנהיג כנופיה יהודית בלונדון בשכונת קמדן טאון, שלא בוחל באמצעים כדי למנוע משלבי לפלוש למרחב המחיה שלו.



"אני באמת ובתמים פחדן, לכן זה מאוד נחמד לשחק מישהו קשוח", מתוודה מרפי (39), שחייב את פריצתו ל"28 יום אחרי" של דני בויל, ובהמשך כיכב כאמור בטרילוגיית באטמן ("באטמן מתחיל", "האביר האפל" ו"עלייתו של האביר האפל"), כמו גם בסרטו של נולאן, "התחלה", "טיסת לילה", "נערה עם עגיל פנינה", "כשהרוח נושבת" ו"ארוחת בוקר על פלוטו" - שעליו היה מועמד לגלובוס הזהב. שיחקתי בחיי רק שני נבלים ושניהם היו יותר פסיכולוגיים: הדחליל ב'עלייתו של האביר האפל' והטרורירסט ב'טיסת לילה'. טומי שלבי הוא קשוח אמיתי".



נולאן, שליהק אותו ל"התחלה", סיפר כי ניסה להכניס כמה שיותר קלוז־אפים של העיניים הכחולות והענקיות של מרפי. אולם למרות המראה המהפנט והכישרון האדיר, השחקן הצפון־אירי המוכשר מוצא עצמו לשמחתו משתייך לזן נדיר של כוכבים: להיות מפורסם בלי להיות סלבריטאי, ליהנות מביקוש בברנז'ה, בלי להיות מתויג כדיווה.



"זה הדבר שהכי קל בעולם לעשות", הוא מסביר איך הוא עושה את זה. "פשוט לא ללכת לכל ההשקות ולכל המסיבות. לדעתי, יש הרבה שחקנים מצליחים שרגליהם נטועות על הקרקע. מי בכלל אוהב לדבר על עצמו כל כך הרבה? ההיגיון אומר שככל שאנשים יודעים עליך יותר, קשה לשכנע שאתה משחק מישהו אחר. מאוד חשוב לי לנסוע באטובוס וברכבת התחתית, לעשות קניות ולחיות את החיים הנורמליים. הייתי שונא את המקצוע הזה אילו חיי היו נראים אחרת". ד


"כנופיית ברמינגהם". כל הפרקים חינם בהוט Xtra vod.