בטרם התפנתה לדון במתווה הגז, קיבלה הבוקר (שני) הכנסת לשורותיה שני חברי כנסת: אלעזר שטרן (יש עתיד) ששב לכנסת במקום שי פירון ואת עודד פורר (ישראל ביתנו), שמחליף את שרון גל.



ח"כ שטרן אמר בנאומו שאינו חש שמחה גדולה על חזרתו לכנסת. "אני נכון, דרוך, אני מעריך את שולחי, אבל שמחה אין". שטרן הוסיף: "קצת איבדתי את התמימות. ההתרגשות שאחזה בי הופכת להיות צו לדאוג למעמד הכנסת וחבריה. עבודה של מאות ואלפי שעות של חקיקה נמחקה בהרף עין באישון לילה בהסכמים קואליציוניים לטובת תפקידים אישיים. כשהכנסת רומסת ברגל גסה את עבודתה היא, אנחנו פוגעים במעמד הכנסת ובמעמד שלנו חברי הכנסת.



"באתי ליצור הסכמה עם כמה שיותר מחברי הבית. אמא שלי באה מאושוויץ ולימדה אותנו שני דברים: הראשון, שתהיה מדינה יהודית חזקה והשני - אל תעז להבדיל בין בני אדם. את שני המסרים הללו באתי ליישם מתוך אמונה שהם יכולים ללכת יחד", הוסיף.



חבר הכנסת עודד פורר, אמר: "השבוע החולף לא היה ברשימת התרחישים הצפויה. ההזדמנות שניתנה לי לפתע הפכה לרגע בו אני עוצר וחושב. רואה בכניסתי לבית המחוקקים זכות גדולה. אני חף מציניות ויודע שהדרך קשה וסיזיפית. ילדותיי גפן ושקד, שתיהן דור חמישי לבונה הבית הראשון ברחובות. אני מתחייב לשמור אמונים להמשך הגשמתו של החזון הציוני. את כובד האחריות הרגשתי לראשונה כמפקד צעיר בחיל הים והשנייה כמנכ"ל משרד העלייה והקליטה עת הוטלה עליי המשימה לעידוד העלייה".



פורר אמר עוד כי בכוונתו להמשיך לפעול להעמקת ההתיישבות והעלייה לארץ. "הספינה הציונית כבר די מבוססת. כעת אפשר לטפל בצבע הסיפון לרווחת המפליגים. אמשיך לפעול למען העסקים הקטנים והבינוניים שהפכו לסוג של פרה חולבת בעיני השלטון. לאחרונה עמדתי בראש 'עצמאים דורשים שינוי' והמחויבות שלי תימשך גם בכנסת. העצמאים נותרים ללא תומך בעת מצוקה".


ביחס למשבר הפליטים אמר: "עניי עירך קודמים. לאור נדידת העמים, עלינו להיערך לגלי העלייה דווקא מאירופה".



ח"כ פורר סיים את דבריו: "אתחייב להוריי שוקי ורוני להמשיך להניף את דגלי אהבת הארץ ואהבת האדם עליהם חונכתי. למען בנותיי אתחייב לפעול למען העתיד ולכלל הציבור- אני כאן כדי לשרת אתכם"



חברת הכנסת סופה לנדוור (ישראל ביתנו) בירכה את ח"כ פורר, שהיה מנכ"ל משרד העליה והקליטה תחתיה: "מהיכרות אישית ועבודה משותפת. למרות גילו הצעיר היה מעורב מאוד בכל הפרויקטים וביזמות פרויקטים לאומיים. בתקופתו איתי, עשינו הכול שהמשרד הקולט יהיה מעורב גם בעידוד עליה. כניסתו היא תרומה משמעותית לבית המחוקקים ולמדינת ישראל כמי שמקרוב מכיר את הנעשה".