שב"כ התיר הבוקר (שני) לפרסום כי עצר חוליה של פעילי ימין קיצוני, שניים מהם קטינים, בחשד שהציתו אוהל בדואי באוגוסט האחרון בסמוך לכפר מאלכ. על אבן גדולה בסמוך למקום ההצתה רוססו הכתובות "מנהלי נקמה" וצויר מגן דוד בספריי אדום.



מהשב"כ נמסר כי ההצתה בוצעה בסמיכות זמנים למהלכים מנהליים שננקטו כנגד פעילים המשתייכים להתארגנות הטרור בה פעלו החשודים במטרה לסכל את התשתית אשר ביצעה פיגועים, ולסכל ביצוע פיגועים נוספים המסכנים את הביטחון.



המעצר בוצע בשיתוף היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י במשטרה.



בסיום החקירה הוגשו לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום כנגד אבי גפני, בן 19 וכנגד פעיל נוסף (16) בעבירות של הצתה, קשירת קשר לביצוע פשע, איומים ושיבוש הליכי משפט. גפני, יליד 96, במקור מבית שמש, פעיל גבעות אלים וחבר בהתארגנות טרור יהודי שלטענת השב"כ עומדת מאחורי ביצוע פיגועים.



גפני התגורר לאחרונה במאחז "הבלאדים" הסמוך לכוכב השחר. הוא הורחק בעבר שלוש פעמים משטחי איו"ש בצו מנהלי לאור מידע שהצביע על מעורבות וביצוע מספר אירועים של הצתת רכוש וקודשי דת של פלסטינים ביהודה ושומרון ובירושלים.



השניים מואשמים בריסוס כתובות נאצה בסמוך למאהלים השייכים לערבים ולהצתת מאהל השייך לערבים והכל ממניעים של גזענות, גילויי איבה ועויינות כלפי ציבור בשל השתייכות למוצא לאומי אתני ודתי. הפרקליטות מבקשת הבוקר לעצור את הנאשמים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.



עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את גפני, אמר בתגובה: "הנאשם מכחיש את המיוחס לו. כתב האישום הנדון הינו עוד ניסיון נועז של הפרקליטות לאתגר את בית המשפט ברף ראיות חלש ביותר המתבסס על ראיות נסיבתיות ברף הנמוך ביותר".