לפני שבועיים דיווחנו לכם בשמחה שדביר בנדק ואשתו עירית הביאו לעולם בת שנייה מאם פונדקאית במומבאיי, אחרי שנים שחוו קשיים בלהביא ילד נוסף בהליך רגיל.



כעת מסתבר שהמאבק הקשה עוד לפניהם והמשפחה החדשה חווה קשיים בירוקרטיים רבים בלהביא את הפעוטה הטרייה לישראל. בנדק בחר לשתף ברשתות החברתיות את הביקרות שלו כלפי המדינה וכלפיי הליכי הבירוקרטיה וכך פרסם.



"פרק ראשון באיוולות המסע חזרה ממומביי. שבעה ימים ושמונה שעות, כך אומרים בגוגל, לוקח לנסוע ברכב מהקונסוליה הישראלית במומבי למעבדה לסיווג רקמות בתל השומר. וזה בסיבוב ענק, כשאפשר עם דרכון לא ישראלי, לעבור את המרחק הזה במהירות לא חוקית ובקיצורי דרך גם בארבעה ימים.



ובינתיים יושבת לה משפחה עם תינוקת בת שבועיים שנולדה במומבי ואחרי שהתגברו על החוק ההודי בהצלחה ומבחינת ההודים התינוקת שלהם ויכולה לעזוב את הודו, מחכה המשפחה הישראלית שומרת החוק שהבירוקרטיה הישראלית תסייע לה לחזור הביתה כמה שיותר מהר עם התינוקת הלא מחוסנת והילדה הגדולה הייתה צריכה להתחיל גן חדש וכי ההורים צריכים גם לעבוד ובכלל כי הם אזרחי מדינת ישראל ורוצים שהמדינה תסייע להם כי זה תפקידה.



"ואז הקונסוליה הישראלית לוקחת דגימת DNA, אבל כאן נכנס פדקס לתמונה כי חייבים, זה מכרז. ופדקס מתחייבים על יומיים ואני שואל למה יומיים אם מארה"ב לוקח פחות ואנחנו קרובים יותר, עונים לי 'אתה בעולם השלישי'. והמעטפה יוצאת עם פדקס ומגיעה אחרי חמישה ימים ומספרים שהטיסה עוכבה והמכס עיכבו. לא מתנצלים ולא מוכנים להוציא שליח מיוחד כי זה דחוף. ואנחנו נשארים בגללם עוד שלושה ימים בארץ רחוקה וקסומה בניגוד לרצוננו.


וזה שלושה ימים שמובילים לחג ולחופשות בקונוסליה שייעכבו אותנו עוד שבועיים."



זה רק מתמצית רוח הדברים שנכתבו בפוסט הזועם שפרסם בנדק. והמדור מקווה שמישהו שם מההנהלה יקרא את הידיעה ויעזור למשפחת בנדק היקרה לשוב לישראל במהרה.