ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר היום (שני) בעקבות ההחלטה לאשר את מתווה הגז בכנסת כי "זה יום גדול למדינת ישראל".



נתניהו הוסיף על ההחלטה: "העברנו את המתווה בממשלה והעברנו אותו ברוב מוחץ בכנסת".



נתניהו אמר כי הממשלה לא נכשלה בכך שנושא העברת הסמכויות לא הועבר היום בכנסת: "אמרו לנו 'אנחנו לא רואים את המתווה' -אז הבאנו את המתווה, אמרו לנו שלא הורדנו מחירים והורדנו אותם, אמרו שלא הבאנו את המתווה לממשלה ולכנסת והבאנו והעברנו אותו ברוב עצם. נשאר עוד מכשול אחד - ותאמינו לי שנתגבר עליו, כי זה הדבר הנכון".



"יש עוד מכשול אחד, וכשאני רוצה משהו אני משיג אותו - אני רוצה את זה לאזרחי ישראל ובשביל הכסף העצום שיזרום לתמלוגי הגז ובשביל הביטחון האנרגטי. והדבר הזה יושג צעד אחר צעד - יהיה גז בישראל", הוסיף נתניהו.



נתניהו נשאל האם בכוונתו לפטר את שר הכלכלה אריה דרעי, כדי להתגבר על התנגדותו לחתום על סעיף 52, שיאפשר את מתווה הגז לצאת לדרך: "אני רואה בדרעי כשותף, אני מדבר על העברת הגז לכלכלת ישראל כי זה הדבר הנכון, אנו נעשה את זה לטובת אזרחי ישראל".




נתניהו אמר את הדברים לכתבים בחדר הישיבות של הממשלה בכנסת מיד לאחר ההצבעה בכנסת.



ההחלטה: 59 בעד, 51 נגד


בהחלטת הכנסת לאשר את מתווה הגז תמכו 59 חברי כנסת לעומת 51 שהתנגדו. הרוב הושג בסיוע חברי הכנסת של ישראל ביתנו. חמישה מחברי הסיעה תמכו במתווה הגז ואילו ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס, שקיבלה חופש הצבעה, הצביעה נגד. כל חברי סיעת כולנו למעט השר משה כחלון, שנמנע בגלל ניגוד עניינים, הצביעו בעד. 



להחלטה אין משמעות מעשית שכן, ללא הפעלת סעיף 52 המאפשר לעקוף את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, המתווה לא יכול לצאת לפועל. 



כפי שפורסם הבוקר במעריב, ההצבעה על העברת הסמכויות משר הכלכלה אריה דרעי לממשלה הורדה מסדר היום, לאחר שהתברר כי הקואליציה לא השיגה את הרוב הדרוש. זאת הפעם השנייה בה נכשלת הממשלה בניסיון להעביר את הסמכויות.  כזכור, הממונה, פרופ' דיוויד גילה הודיע כי לא יאשר את המתווה ואף הודיע על התפטרותו בגללו. השר דרעי מסרב בשלב זה להפעיל את סעיף 52. 



בפתח הדיון על מתווה הגז הציג שר האנרגיה יובל שטייניץ את המתווה, כפי שאושר בממשלה והונח על שולחן הכנסת, ואמר: "התכנסנו כאן לדיון במתווה הגז והממשלה מציגה אותו לכנסת ומצפה לקבל את תמיכתה שיש לה ערך מורלי מוסרי חשוב. אבל יש לה גם ערך כלכלי חשוב, כי חברות האנרגיה והבנקים והמשקיעים בכל העולם מסתכלים היום אל כנסת ישראל ולאחר המון תהפוכות ושינויים, מצפים היום לראות את כנסת ישראל תומכת במתווה הגז, סוף סוף לאחר שנים של עיכובים".