שר הכלכלה אריה דרעי התייחס הערב (שני) לראשונה להצבעה שאושרה בכנסת אודות מתווה הגז. 



בעת סיור במפעל שניב באופקים, אמר דרעי כי "לאחר שהחברות קיבלו את כל שבעת התנאים שהצגתי במכתב לראש הממשלה בנושא מתווה הגז, והן אכן קיבלו את כל שבעת התנאים, אני הצבעתי בקבינט, בממשלה וגם היום בכנסת, בעד מתווה הגז".



שר הכלכלה הדגיש: "במשך שש שנים לא נעשה שום דבר בנושא לצערי הרב, אז במעט זמן ובעובדות שניתנו, אני חושב שהוצאנו את המקסימום שבאפשרותנו ולכן הצבענו בעד מתווה הגז".



עם זאת, התייחס דרעי לסעיף 52, שיאפשר את מתווה הגז לצאת לדרך, אליו הוא מתנגד: "מעולם לא הפעילו את הסעיף הזה. נכון שהמחוקק נתן לי את הסמכות לעשות זאת, אבל אני לא חשבתי וגם היום אני לא חושב, שראוי כי שר אחד ייקח את זה על עצמו. זה דבר תקדימי ולכן ביקשתי שהממשלה תיקח על עצמה את הסמכות, שכל הממשלה תחליט ביחד".



דרעי הדגיש כי הסמכות לא צריכה להינתן לשר אחד בלבד: "היום העברנו את מתווה הגז ואני מאמין שבעוד זמן קצר נמצא גם רוב בכנסת כדי לקחת את הסמכויות האלו. היום זה לא התאפשר, אבל אני מאמין שבזמן הקרוב זה יקרה. אני חוזר ואומר, כי כדי לעקוף את הממונה ראוי ונכון שהממשלה תיקח את הסמכות שהממשלה במליאתה תעשה את זה ולא שר אחד".



נתניהו: "רואה בדרעי שותף"



בהצעה תמכו 59 חברי כנסת לעומת 51 שהתנגדו. הרוב הושג בסיוע חברי הכנסת של ישראל ביתנו. חמישה מחברי הסיעה תמכו במתווה הגז ואילו ח"כ אורלי לוי-אבוקסיס, שקיבלה חופש הצבעה, הצביעה נגד. כל חברי סיעת כולנו למעט השר משה כחלון, שנמנע בגלל ניגוד עניינים, הצביעו בעד. 



להחלטה אין כאמור משמעות מעשית שכן, ללא הפעלת סעיף 52 המאפשר לעקוף את החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים, המתווה לא יכול לצאת לפועל. 



לאחר ההצבעה, ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כי "זה יום גדול למדינת ישראל. העברנו את המתווה בממשלה והעברנו אותו ברוב מוחץ בכנסת".



נתניהו אמר כי הממשלה לא נכשלה בכך שנושא העברת הסמכויות לא הועבר היום בכנסת: "אמרו לנו 'אנחנו לא רואים את המתווה' -אז הבאנו את המתווה, אמרו לנו שלא הורדנו מחירים והורדנו אותם, אמרו שלא הבאנו את המתווה לממשלה ולכנסת והבאנו והעברנו אותו ברוב עצם. נשאר עוד מכשול אחד - ותאמינו לי שנתגבר עליו, כי זה הדבר הנכון".



"יש עוד מכשול אחד, וכשאני רוצה משהו אני משיג אותו - אני רוצה את זה לאזרחי ישראל ובשביל הכסף העצום שיזרום לתמלוגי הגז ובשביל הביטחון האנרגטי. והדבר הזה יושג צעד אחר צעד - יהיה גז בישראל", הוסיף נתניהו. 



נתניהו נשאל אם בכוונתו לפטר את שר הכלכלה אריה דרעי, כדי להתגבר על התנגדותו לסעיף 52: "אני רואה בדרעי כשותף, אני מדבר על העברת הגז לכלכלת ישראל כי זה הדבר הנכון".