הבוקר (שלישי) מונה פרופ' רוני גמזו, מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, למנהל בית חולים איכילוב בתל אביב באופן רשמי. כבר אתמול, יממה אחרי הודעתו על המינוי, הוא נתן הצצה לשינויים שהוא מתכוון להוביל בבית החולים. 
"במערכת הבריאות עוברת היום כמות עצומה של נתונים בנוגע לכל חולה, והקושי הוא להצליח למקסם אותם לטובת שיפור הרפואה", אמר פרופ' גמזו בכנס BIG DATA שהתקיים אתמול באיכילוב. 
 
"איך אפשר לקחת את כל המידע שיש במערכת הבריאות ולתרגם אותו לשימוש פרקטי לטובת החולים?", שאל וסיפר על הפתרון – אפליקציה. לדבריו, "האפליקציה תהיה פתוחה לעיונו של כל חולה, לרופאים המטפלים בבית החולים ובקופות החולים, ובה יוכלו לקבל את המידע הרפואי של המטופל. באמצעות האפליקציה יעברו כל הנתונים בצורה חלקה". 

"הנושא הזה חשוב למערכת הבריאות. בימים אלו אנחנו באיכילוב מובילים את התחום הזה והתחלנו בהטעמה של יישומים חדשניים בבית החולים, שישפרו את הטיפול הרפואי ויקדמו חדשנות טכנולוגית", הוסיף.
היום יתקיים באיכילוב טקס לחברי ההנהלה ולעובדים ובו יועבר שרביט הניהול מהמנכ"ל הקודם, פרופ' גבי ברבש ששימש בתפקיד 22 שנים, אל פרופ' גמזו. באירוע ישתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב וראש עיריית תל אביב רון חולדאי. 
גמזו כיהן כמנכ"ל משרד הבריאות בשנים 2010־2014 לאחר ששימש מנהל בית החולים הכללי באיכילוב כשנתיים. במקביל הוא ימשיך לחנך דור חדש של רופאים ומנהלים במסגרת תפקידו כפרופ' בביה"ס לרפואה, ביה"ס לבריאות הציבור וביה"ס למינהל עסקים באוניברסיטת תל אביב.