בכירי הכלכלה העולמית על הכוונת של פעילי הטרור.



ביל גייטס, שלדון אדלסון, וורן באפט ומייקל בלומברג הם בין עשרת השמות שמופיעים ברשימת חיסול שפרסם ארגון אל-קאעידה בתימן בגיליון החדש של המגזין "אינספייר". 

בגיליון שהתפרסם לציון יום השנה ה-14 למתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר בארצות הברית, שם המגזין האינטרנטי של סניף אל-קאעידה בחצי האי ערב דגש על פעולות התנקשויות, כאשר הוא מפציר בתומכיו לפגוע במיוחד בעשרה מהאישים המשפיעים ביותר בכלכלה האמריקאית והעולמית, מרביתם יהודים.

בקבוצה הראשונה, אשר זכתה לכינוי "אישים כלכליים", מופיעים שישה שמות – נגיד הבנק המרכזי לשעבר בן ברננקי, זוכה פרס נובל לכלכלה פרופ' רוברט שילר, האחים התעשיינים צ'רלס ודיוויד קוך שנחשבים לתורמים הבולטים ביותר באגף השמרני של המפלגה הרפובליקנית בבחירות הנוכחיות, המיליארדר ואיל הקזינו שלדון אדלסון, וג'ים וולטון, מיורשי וול-מארט שבמגזין הוצג בתור אביו המנוח סם וולטון. 


על הכוונת. וורן באפט. צילום: רויטרס

הקבוצה השנייה היא של מי שמוגדרים "יזמים עשירים ובעלי חברות", ומופיעים בה מייסד מייקרוסופט והאיש העשיר בעולם ביל גייטס, איל ההון והמשקיע הפרטי הגדול בעולם וורן באפט, מנכ"ל תאגיד אורקל ויזם האינטרנט לארי אליסון וראש עיריית ניו יורק לשעבר המיליארדר מייקל בלומברג. 

ברשימת החיסול בעבר: עורך המגזין "שארלי הבדו" שנרצח בפיגוע 
 
לפי עורכי המגזין, המטרה היא לערער את "הכלכלה האמריקאית המתעוררת". הם ציינו כי יהיו מוכנים להוציא את שמותיהם של האישים מהרשימה אם יוציאו את הונם מהבנקים האמריקאיים, ישקיעו רק מחוץ לארצות הברית ויפסיקו את תמיכתם המוצהרת במדינת ישראל. 
הגיליון החדש מציג דרכים שונות לביצוע התנקשויות, החל מחדירה שקטה למקומות עבודה ושימוש בסכינים ועד התקפות חמושות עם כלי נשק רבים כפי שנעשה בפיגוע בפריז. מאמר מיוחד אף מוקדש להסבר כיצד ניתן להרכיב רימון יד באופן עצמאי. 
זו לא הפעם הראשונה שבה המגזין מציג רשימת חיסול. במרץ 2013, במסגרת הגיליון העשירי, הופיעו תמונותיהם של עשרה אישים אשר התפרסמו בביקורתם נגד האסלאם בכלל, ונגד הנביא מוחמד והקוראן בפרט.

אחד מהם, עורך המגזין הסאטירי הצרפתי "שארלי הבדו", סטפן שרבונייה, נרצח במתקפת הטרור במשרדי העיתון בפריז בינואר האחרון וכחודשיים לאחר מכן נעשה ניסיון לרצוח בכנס בקופנהגן "מבוקש" נוסף, לארס וילקס, המאייר השבדי שפרסם בשנת 2007 קריקטורה שמציגה את מוחמד בדמותו של כלב.