קשה לדעת כמה מבין היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, בכדורגל. בוודאי בכדורגל ישראלי ובכל הנפתולים שסובבים אותו. מה שבטוח הוא, שווינשטיין נתן סולם כדי להוריד מהעץ את שרת התרבות והספורט מירי רגב, והעניק לשר אריה דרעי חסינות לא רק מביקורת נוקבת, אלא גם מכל אמירה בנושא - אמירה שתסבך אותו ואת הכדורגל הישראלי בצורה בלתי הפיכה.

וינשטיין פשוט נהג במשפט "לפעמים אל תהיה צודק, תהיה חכם" בדרך מושלמת. אין באמת תקנה שמאפשרת לכדורגל הישראלי להתנהל בשבת. יש חוק "שעות עבודה ומנוחה" שלא נאכף בעניין מעולם, אבל יש נורמות שהם חלק מהתרבות והמסורת שלנו – כעם, כמדינה, כאומה – ואחת הנורמות האלה היא המושג הערטילאי "סטטוס קוו". אפשר לפתור כמעט את הכל בעזרת שימוש במונחים כאלה.
 בשורה התחתונה, יש כל כך הרבה בעיות סביב הזזת הכדורגל משבת לימי חול, שהבעיה באילוץ שחקנים שומרי שבת לשחק בשבת היא מינורית לעומתן. הרבה יותר קל להשאיר את הכדורגל בשבת מאשר להזיז אותו משם, ואת זה הבהיר וינשטיין בצורה ברורה.

על מה אנחנו מדברים? ראשית, הכדורגל משוחק בשבת מאז שהחלו לשחק אותו בארץ. העובדה שהוא משוחק גם בימי חול היא טבעית וברורה וקשורה בדברים שלא קשורים לשמירת שבת, ולכן ההתערבות בזליגה האיטית של הכדורגל מהשבת נראתה – סלחו לי – מטופשת.
הכדורגל משוחק בשבת כי במהותו הוא משחק עממי. רוב העוסקים בענף – ובראשם שחקני מחלקות הילדים והנוער – לא מקבלים שכר עבור המשחק בשבת, ולכן אינם עוברים על החוק. חלק נכבד מהעוסקים בענף שכן מקבל על כך כסף, עושה זאת משום שזו לא פרנסתו העיקרית, אלא "חלטורה". הזזת הכדורגל מהשבת הייתה פוגעת פגיעה אנושה גם בסקטורים האלה – מאמנים, סדרנים, מזנונאים, אנשי תקשורת, בוודאי ששופטים – בעיקר בחלקים הלא-מקצוענים.
הזזת הכדורגל מהשבת הייתה גורמת לכך שחטיבת הספורט בהסתדרות – עליה מופקד כדורסלן העבר האופורטוניסט ניר אלון – הייתה מחויבת להזיז משם גם ענפי ספורט אחרים שרובם לא מתגמלים את העוסקים בהם. היא גם הייתה גורמת להזזת מפעלי תרבות נוספים כמו תיאטרון, אירועי "שבתרבות", בתי קולנוע, ספורט עממי ועוד.
מאחר שספורט הוא ענף התרבות ההמוני ביותר בישראל – והוא חלק מהתרבות שלנו לכל דבר – פגיעה בו הייתה גורמת להרס התרבות הישראלית - מה גם שכל יתר המדינות נוהגות לקיים אירועי ספורט ביום השבתון שלהן מעבודה, אבל רק הדת היהודית מונעת מהמאמינים בה כל פעילות ביום השבתון היחידי בשבוע.
חשוב להדגיש: הספורט בכלל, והכדורגל בפרט, אינו נוגע למגזר החרדי, בוודאי שלא למגזר שהדת היהודית והעיסוק בה הוא אורח חייו היחיד. החרדים היחידים שכן מתעניינים בספורט הם המתחרדים החדשים, ויש כאן עיוות ענק של המציאות. הטענה כי משחקים בימי חול יגדילו את מספר הצופים במגרשים צריכה לעמוד במבחן השאלה אם הזזתם לא תוריד את מספר הצופים בגלל חוסר הפנאי.
והדבר החשוב ביותר: הכדורגל המקצועני ממומן בחלקו הארי – ובעיקר הכוונות לקבוצות הקטנות – מכספי מועצת ההימורים וגופי השידור. אלה יכולים לקיים את הפעילות שלהם לפי צרכי רייטינג. אם לא יהיה בסיס מסחרי לפעילות שלהם, לא יהיה להם טעם להשקיע בענף הזה כל כך הרבה כסף. בלי הכסף הזה, לא רק הכדורגל הישראלי ישקע, אלא הספורט הישראלי כולו.
וינשטיין עשה חסד עם השרה המתלמדת, עם השר החרדי, עם שומרי השבת מקרב העוסקים בענף - שנאבקים על פרנסתם, אבל לא ממש מבינים שהם לא היחידים שמתפרנסים ממנו - ובעיקר עם האופורטוניסטים שניסו להעביר בדרך משפטית החלטה שמשולה למצב שבו יוחלט כי הלימודים בבתי הספר יתקיימו בשעות אחר הצהריים ולא בבוקר, כי למשפחות תל אביביות קשה להתעורר מוקדם.
###
קצת צחקו על השרה רגב על כך שהחליטה פתאום כי קבוצה ששבעה שחקנים בה שומרים שבת תוכל להימנע ממשחקים בשבת. אלא שרגב לא המציאה דבר, זו נורמה שקיימת כבר שנים בליגות הנמוכות בישראל. יש אפילו מסמך בעניין של ההתאחדות לכדורגל.