יום שלישי ברציפות למהומות בהר הבית: חמישה שוטרים נפצעו באורח קל מידויי אבנים וירי זיקוקין ישירות לעברם וטופלו במקום הבוקר (שלישי). נעצרו שני חשודים רעולי פנים שזוהו מיידים אבנים לעבר הכוח ובבגדיהם נתפסו אבנים נוספות.



במקרה נוסף, במג'לס שבעיר העתיקה הושלך בקבוק תבערה ויודו אבנים על ידי רעולי פנים לעבר הכוח. אין נפגעים באירוע. 



צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, התבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל אקצא בהר הבית, טרם כניסת משטרת ירושלים למתחם ההר, כפי שעשו במהלך כל ימי החג.

המתבצרים אספו אבנים וזיקוקין, הקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה האחרונה למסגד אל אקצא, בהם ארונות נעליים, מוטות ברזל ועץ, חבלים שנקשרו לדלתות המסגד, שמשיות גדולות, רשתות ועוד, כל זאת במטרה להתעמת עם השוטרים והלוחמים ולמנוע מהם את סגירת הדלתות ולפגוע בשגרת הביקורים בשטח הר הבית.
עם פתיחת הר הבית למבקרים, החלו רעולי הפנים ליידות אבנים לכיוון שער המוגרבים. כוח המשטרה בפיקודו של מפקד המחוז, ניצב משה (צ'יקו) אדרי, נכנס לשטח הר הבית במטרה לאפשר תחילת הביקורים של יהודים בהר, בשעה המקובלת. 
מיד עם כניסת כוח המשטרה ומג״ב לשטח ההר, רעולי הפנים נמלטו לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים מתוך מסגד אל אקצא וירו עשרות רבות של זיקוקין ישירות לעבר הכוחות.
שוטרי היס"מ והלוחמים החלו להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד, התגברו על כלל המחסומים וסגרו את דלת המסגד כשהפורעים בפנים. ביקורי היהודים והתיירים החלו בשעה המקובלת והם מתקיימים כרגיל בשטח הר הבית. 
מפקד המחוז ניצב משה (צ׳יקו) אדרי אמר כי "מהלך כל ימי החג נערכנו במשטרת ירושלים בהתאם לכל תרחיש אפשרי, השוטרים, לוחמי היס״מ ולוחמי מג״ב ראויים לכל שבח על פעילותם המקצועית, תוך מסירות ונחישות שהביאה לסיום ההתפרעות במהירות ואיפשרה את פתיחת הר הבית למבקרים בשעה היעודה. אנו משקיעים משאבים רבים במטרה לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בירושלים, עם זאת נמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל נסיון להפר את הסדר ולפגוע בסטאטוס קוו הקבוע בהר הבית. משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה למעצרם של הפורעים ולמצות עימם את מלוא הדין״.