יו"ר ועדת הכנסת, חבר הכנסת דוד ביטן (הליכוד) הודיע היום (שלישי) כי יניח על שולחן הוועדה לקראת דיוני תקציב הכנסת, הצעה לפיה כנסת ישראל תעניק עדיפות לרכש מוצרים מיהודה ושומרון מתקציב הכנסת.



זאת, בתגובה להחלטת הפרלמנט האירופי שהתקבלה לפני כשבוע, לפיה יסומנו מוצרים המיוצרים ביהודה ושומרון והנמכרים בשווקים האירופיים.



ח"כ ביטן הודיע כי מחובתו של הפרלמנט הישראלי להעביר את המסר כי באמצעות חרמות לא תושג נורמליזציה עם הפלסטינים.



ח"כ ביטן הוסיף כי "הצעד האירופי, המדיף ריח עז של שנאה, מוכיח עד כמה אינם מכירים את האזור ואינם מבינים כי בכל צעד שהם נוקטים נגד ישראל הם דווקא מחזקים את הקיצונים בקרב הפלסטינים ומרחיקים את האפשרות להדברות".



לדבריו, "התעשייה הישראלית ביהודה ושומרון מפרנסת מספר לא מבוטל של משפחות פלסטיניות אשר כלכלת הרשות המושחתת אינה מסוגלת לפרנס וכי מחובתה של כנסת ישראל לעמוד לימין תושביה אל מול ניסיונות הפגיעה בהם".



כזכור, ביום חמישי האחרון הצביע הפרלמנט האירופי הצביע בעד סימון מוצרים מההתנחלויות, מהלך שעורר זעם בישראל.



ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב מלונדון על ההחלטה ואמר: "הדבר הזה הוא לא מוצדק, הוא פשוט עיוות הצדק ועיוות ההיגיון, ואני חושב שהוא גם פוגע בשלום, הוא לא מקדם אותו. שורש הסכסוך איננו השטחים ושורש הסכסוך איננו ההתנחלויות. יש לנו כבר זיכרון היסטורי מה קרה כשבאירופה סימנו מוצרים של יהודים".

סגנית שר החוץ, ח"כ ציפי חוטובלי, אמרה: "צריך לקרוא לילד בשמו - סימון מוצרים הוא חרם. מדינת ישראל לא תאפשר לשום גוף להפלות בין מוצרים שמיוצרים על ידי אזרחי ישראל ובשטחה של מדינת ישראל".



לדבריה, הניסיונות לקדם איזשהו הסדר על ידי מהלכים חד צדדיים ובמיוחד כאשר מדובר בסימון מוצרים יעלו בתוהו ולא יובילו לשום מקום.



"מיד לאחר ראש השנה בכוונתי לקיים דיון דחוף עם אגף אירופה במשרד על הנושא ולפתוח במאבק מדיני סביב היוזמה של האיחוד האירופי לסימון מוצרים", אמרה.