בני משפחתו של העציר המנהלי מוחמד עלאן טוענים כי זה שישה ימים הוא לא לוקח תרופות ומאיים אף להפסיק לאכול ולשתות אם לא יועבר לבית החולים הפלסטיני בשכם, כבקשתו.

אולם הנהלת בית החולים ברזילי באשקלון, שבו הוא מאושפז, הכחישה טענות אלו מכל וכל, והדגישה כי “עלאן ממשיך לאכול, לשתות ולקבל תרופות”.
עלאן עדיין מאושפז במחלקה פנימית ה’ ומצבו מוגדר טוב, למרות ש־65 ימי שביתת הרעב גרמו לו נזק גופני. פרקליטיו מסבירים כי הוא אדם חופשי שיכול לחזור לביתו או לבחור בכל בית חולים אחר שאליו ירצה לעבור.

לעומת זאת, אתמול אמרה אמו של עלאן, מעזוזה, ל”מעריב־השבוע”:  “חזרנו הביתה לפני יותר משבועיים כי העורך דין אמר לנו שמוחמד משתחרר. הוא ביקש לעבור לבית החולים א־נג’אח בשכם, ומנהל בית החולים אף ערך ביקור אצלו כדי לארגן את העברתו. איננו מבינים מדוע לא רוצים להעבירו. הוא הפסיק לפני שישה ימים לקחת כדורים כמחאה”.
מבית חולים ברזילי הכחישו את הטענות וציינו כי “אמו של עלאן אינה נמצאת בבית החולים, ולא יודעת מה קורה אתו. מוחמד אוכל, שותה ומקבל את כל הטיפולים הדרושים. כל טענה אחרת אינה נכונה. עד סוף השבוע הוא ישתחרר מבית החולים, וטרם נקבע לאן הוא הולך”.