עמיד עלאן, בן דודו של העציר המנהלי מוחמד עלאן ששבת רעב במשך 65 ימים, התראיין הבוקר (חמישי) לגלי צה"ל ואמר שעלאן לא מוכן לאכול שוב עד שישוחרר.



עלאן התראיין לאחר שבן דודו חידש את שביתת הרעב שלו משום שצו המאסר חודש. לדבריו, הוא רוצה לעבור לשכם, להיות ליד המשפחה: "לא נתנו לאף אחד מבני המשפחה לבקר אותו אז הוא החליט שהוא לא ייקח שום תרופות כל עוד הוא נמצא במקום רחוק ממשפחתו".



כשעלאן נשאל עם הוא מודע לכך שבן דודו עלול למות הוא אמר ששוחח איתו על זה: "אמרתי לו, אתה בן אדם חולה, אתה מקבל טיפולים והוא אמר שהוא בכל זאת יחזור שוב לשבות. אמרתי לו אתה לא יכול, אתה לא בריא".




עלאן בבית החולים. צילום: צילום מסך


עוד הוא אמר כי עלאן לא רק ישבות רעב כמו בפעם הקודמת אלא שהוא גם לא ידבר, לא ישתה מים ולא יקבל טיפולים, חוץ מבבית החולים האוניברסיטאי בשכם ליד המשפחה.



במהלך הראיון הוא אמר כי הוא לא חושב שבן דודו יחזיק זמן רב בפעם הזו: "הם הורגים אותו, אני רואה את זה. אולי הוא יחזיק מעמד שבוע, אולי חמישה ימים, אף אחד לא יודע. המצב הבריאותי והגופני שלו לא טוב, הוא יתמוטט תוך כמה ימים. נעשה כל מה שאנחנו יכולים כדי לעזור לו ולשחרר אותו".



כזכור, אתמול העציר המנהלי לשעבר, שוחרר מבית החולים "ברזילי" באשקלון ונעצר שוב בצו אלוף. הוא הגיע ונקלט במרכז רפואי של השב"ס ברמלה. עלאן שוחרר לאחר שחש בטוב לאחר תקופה ארוכה בה היה מאושפז, בעקבות שביתת הרעב בה פתח. 



מעצרו המנהלי הקודם בוטל בעקבות החלטת שופטי בג"ץ, שפסקו כי בשלב זה יוקפא המצב לחלוטין, בעיקר על מנת שיוכל לקבל את הטיפול הרפואי. בדיון עצמו הודיעה המדינה כי במידה ויוכח כי הוא סובל מנזק מוחי, המדינה לא תתנגד לשחרורו.