אלפי ילדים יהודים מרחבי העולם יצטרפו לתוכנית שבמסגרתה ילמדו במהלך עשרת החודשים הקרובים שש מיליון ומאתיים וחמישים אלף משניות לזכרם ולעילוי נשמתם של מיליוני היהודים שנהרגו ונטבחו בידי הנאצים ועוזריהם בשואה ושל כרבע מיליון היהודים שחירפו נפשם במלחמה נגד הנאצים במסגרת צבאות בעלות הברית ובמחתרות.

התוכנית, שנקראת 'לומדים זוכרים חיים', תופעל במסגרת יוזמה חדשה, עם פתיחת שנת תשע"ו, ביוזמת מר גבריאל גרמן זכרייב ומופעלת ע"י ארגון הגג 'אנחנו וצאצאינו' המאגד כ-60,000 ילדים והורים, אבות ובנים, הנפגשים מידי שבוע ללימוד משותף של כשעה, במסגרת חווייתית, בכ-1000 סניפים בכ-70 ישובים. התוכנית תגיע לאוכלוסיות מגוונות הכוללות חרדים, דתיים וחילוניים מתוך מטרה להנחיל המורשת לדור ודור.

בסיום התוכנית יתקיים המבחן הפומבי העולמי בירושלים בכ"ו באייר תשע"ו - היום שנהוג לציין בו את יום הצלת שארית יהודי אירופה בכניעת גרמניה הנאצית בהשתתפות נציגים מהקהילות היהודיות בעולם המשתתפות בתוכנית יחד עם אלפי תלמידים וההורים ורבנים בכירים ומוכרים. 

מנהל 'אנחנו וצאצאינו', הרב אליעזר יוטקובסקי מסר  כי התוכנית מיועדת לתלמידים בגילאי 8-13 ובמסגרת לימוד זו יתקיימו מבחנים רבעוניים ויחולקו פרסי עידוד והצטיינות.

עוד הוסיף כי הארגון החל בהכנת חוברת ודיסק שילווה את התוכנית ויחבר את הדור הצעיר למורשת, לסיפורי הגבורה היהודית והנצחת זיכרון הנופלים, זה גשר שחובה לבנות כדי לסלול את דרכו אל העתיד.
 
ובתוך כך, 50 מרבני ודייני אירופה בראשות הרב חנוך הכהן ארנטרוי, ונשיא 'ועידת רבני אירופה', וראב"ד מוסקבה, הרב פנחס גולדשמידט פנו בקריאה לקהילות ישראל בעולם לציין את יום הצלת יהדות אירופה  ע"י אמירת תהילים, לימוד משניות, וחנוכת בתי כנסיות וספרי תורה בכדי להוסיף ולהשלים מה שנחסר על ידי החיסרון של שליש מעם ישראל שהושמד בימי השואה.

בקריאת הקודש שפרסמו כתבו הרבנים כי "ביום כ"ו באייר תש"ה, התשיעי בחודש מאי 1945, הכניעו בעלות הברית את גרמניה הנאצית. על חורבותיה של אירופה העשנה שאדמתה נותרה ספוגה בדמם של יהודים, העולם החל לנשום לרווחה. מתוך תרועת מנצחים שהתערבה בדמעותיהם של הממאנים להתנחם, זרחה שמש חדשה על עולם מאושר יותר".