"הדברים האלה לא היו צריכים להגיע לעיתונות. איך זה שוב יצא לערן מהפה? אבל אם החלטת שאתה מוציא דברים כאלה, אז עמוד מולם. אם אתה רוצה לעמוד איתי, ראש בראש, אין לי בעיה".



אילן זהבי, אביו של כוכב מכבי תל אביב, ערן זהבי, לא נשאר אדיש נוכח טענות בנו כי לא ליווה אותו בילדותו ולמעשה עזב את משפחתו. בראיון מיוחד שמתפרסם היום במלואו במוסף "מעריב סופהשבוע", מנסה האב שחי בפריז להסביר כיצד נוצר הנתק עם הכדורגלן ומדוע אינו מוכן לספוג יותר את ההאשמות כלפיו.



"אפשר להגיד פעם אחת את מה שאתה חושב עליי ולחשוב שהעיתון לא יגיע לפריז", הוא אומר. "אני נראה כמו אבא מטומטם כשנכנס לקוח ואתה מספר כמה אתה גאה בבן שלך והוא עונה 'אבל הבן שלך לא סובל אותך'".



אילן זהבי מדגיש כי הוא שמח וגאה בהצלחת בנו, ומשחזר את תחילת הדרך על המגרשים. "אחרי שהתגרשתי ערן עבר ניתוח. כשהוא בא להשתחרר הביתה, הוא ביקש ממני לחזור לשם מבית החולים. חזרתי לחיות איתם עוד 14 שנה, אז הוא אומר שלא הייתי איתו? מגיל 9. כל אימון, כל משחק".



זהבי האב אומר כי לאורך השנים ניסה ליצור קשר עם בניו, אולם הם דחו אותו. "נפגשנו ב-2005 על חוף הים, חזרתי לדבר עם שני הילדים. אחרי שש פגישות זה נגמר. לא היה שום ויכוח, שום כלום. כל פעם שאני לוחץ עליהם, הם אומרים 'שכחת את יום ההולדת שלי', 'לא התקשרת'".



יותר מכל, נפגע זהבי האב מכך שהוא מתקשה ליצור קשר עם הקרובים לו. "כשלא רוצים אותך בתור סבא, זה כואב", הוא אומר. "אני האחרון שיפגע בערן והראשון שרצה שיגיע לקריירה כזו. אבל כשלא מזמינים אותך לחתונה ואתה מנסה שיזמינו אותך ולא רוצים, זה כואב".



הראיון המלא והנרחב היום במוסף מעריב סופהשבוע