השחקנית בת אל פאפורה (27) לא מחפשת אישורים או אורות ירוקים. לצד עבודה בטלוויזיה ובתיאטראות הממוסדים ("גאליס", "פעם הייתי"), היא הרימה הצגת יחיד שהפכה כבר לקאלט.



איך את מגדירה אושר?
אושר זו היכולת להגשים את עצמך, להוציא לפועל את החלומות שלך ולהתפרנס ממה שאתה אוהב. אני מאמינה ברגעים של אושר ובתקופות שהן מאושרות יותר מתקופות אחרות. אני חושבת שבחיים יש מן גלים כאלה.



את מגדירה את עצמך כאדם מאושר?
כן. אבל זה לא קל כי אנחנו חיים בתקופה שבה הקפיטליזם מוכר לנו אושר. נגיד, אם תשתה את הדרינק הזה תהיה מאושר, אם תתחתן תהיה מאושר, אם תהיה רזה אז תהיה מאושר. זה לא נכון בעיניי כי אושר הוא דבר סובייקטיבי ואישי מאוד.



מתי את הכי מאושרת?
כשאני על הבמה, כשאני מגשימה משהו וכשאני עושה משהו בכוחות עצמי והוא מצליח וקורה. כמו המופע שלי "אני בת-אל". הרגע האחרון הכי מאושר שלי היה לפני חצי שנה כשהמופע שלי עלה לראשונה בתיאטרון הקאמרי והוכיח לי את היכולת לסמוך על עצמי. בכלל, בעיניי לעמוד על הבמה זה הכי קרוב בלגעת באלוהים. זה כמו מישהו שאתה חושק בו מינית והוא מרגיש את אותו הדבר כלפיך בחזרה.



מי האדם הכי מאושר שאת מכירה?
באופן כללי, לא נשארים בחיים שלי אנשים ללא שמחת חיים. חברתי הטובה ליהי היא האדם עם הכי הרבה שמחת חיים שאני מכירה והיא תמיד מרוממת אותי. גם המסעדנית ואשת חיי הלילה ננה שרייר. היא מאוד אמיצה וזה בעיני יותר משמעותי מלהיות מאושר. היא דואגת לזה שחייה יהיו חיים שהיא שלמה איתם ושהיא בוחרת כל רגע ורגע בהם.



ספורט וכושר: קריטי לתחושת אושר ולבריאות נפשית?
אני כן מגדירה את עצמי כבן אדם מאושר אך אני לא עושה כושר. אני הולכת מהרכב שלי למקומות וזה הכי הרבה כושר שאני עושה. שלא תבין לא נכון, אני מסתכלת בקנאה באנשים שרצים בטיילת ומבחינתי הם חייזרים, על אדם וברמה רוחנית הרבה יותר גבוהה ממני. אני שונאת כושר. כרגע אני יותר עסוקה בלהגשים את עצמי רוחנית ומקצועית ופחות גופנית.



איזה תפקיד כסף משחק אצלך במדד האושר?
תפקיד מאוד מרכזי. אנחנו חיים בעולם קפיטליסטי וכשלא היה לי כסף הייתי פחות מאושרת. זה יותר תופס אותי מהמקום של להתפרנס בכוחות עצמי ולהיות עצמאית. כשאין לי את היכולת לפרנס את עצמי זה מוריד אותי.



מה העצה הכי טובה שקיבלת לגבי אושר?
אף פעם לא להשוות את עצמי לאחרים כי אף אחד לא יודע באמת מה קורה אצל האחר. קיבלתי את העצה הזאת מאימא שלי.



האם האושר האישי שלך מושפע ממה שקורה סביבך במדינה?
מאוד. בשנה שעברה, במהלך מבצע צוק איתן, כל ההופעות שהיו אמורות להיות לי בוטלו ושום כסף לא נכנס אך כמובן - שכר הדירה וכל החשבונות עדיין ירדו. אני זוכרת שישבתי על הרצפה והרגשתי כישלון מאוד גדול על זה שאני לא מצליחה להתפרנס. מצד שני, מהמשבר הזה יצא המופע שלי, כי המצב הכריח אותי לייצר יש מאין. אגב, קראתי לא מזמן איזשהו סקר שלעומת מדינות אחרות הרבה יותר שקטות והרבה יותר יציבות כלכלית, ישראל מדינה יחסית מאושרת. אני חושבת שזה קשור בעיקר לזה שמנגנוני ההכחשה וההדחקה של הישראלים הם מאוד מפותחים.



איזה שיר/סרט/תוכנית טלוויזיה/יצירת אמנות תמיד עושה לך מצב רוח?
כל מה שביונסה יוצרת עושה לי מצב רוח, לא משנה מה. גם תיאטרון טוב מעורר לי את כל החושים. בנוסף, יש סרט שאני מאוד אוהבת ותמיד משמח אותי בכיכובה של מריל סטריפ בשם "ג'ולי וג'וליה". הסרט מספר את סיפורה של השפית ג'וליה צ'יילד ויש בו איזושהי אופטימיות קוסמית.