שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור, תקף היום (שישי) את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בטענה שאינו מגנה את פעולות הטרור ואת ההתפרעויות בהר הבית בשבוע האחרון ומתח ביקורת על מועצת הביטחון של האו"ם בטענה שמעניקה לאבו מאזן רוח גבית.



"אבו מאזן בוחר פעם נוספת ללבות את האש בצורה הבזויה ביותר. יו"ר הרשות הפלסטינית, מעודד ומכשיר את האלימות באמצעות התבטאויות אנטישמיות", אמר פרושאור.



שגריר ישראל באו"ם תקף את אבו מאזן על רקע האימרה: "לא נאפשר לישראלים לטנף את מסגד אל-אקצא ברגליהם". על כך אמר פרושאור כי "הרטוריקה הזו מגונה ומסוכנת. בפעם האחרונה בה אבו מאזן הסית נגד מבקרים יהודים בהר הבית, יהודי נורה על ידי טרוריסט פלסטיני".




אבו מאזן. צילום: רויטרס



"הימנעות האו"ם מגינוי מערערת את היציבות"



פרושאור הגיב להודעת מועצת הביטחון של האו"ם שקראה להרגיע את הרוחות ומתח ביקורת על כך שאינה מגנה את אירועי השלכת האבנים: "ההודעה מתייחסת להר הבית בשמו המוסלמי בלבד, מציינת את זכותם של המוסלמים להימצא ולהתפלל במתחם, אך מתעלמת לחלוטין מהאלימות הפלסטינית".



עוד הוסיף פרושאור כי "ההודעה מתעלמת מהקשר בין העם היהודי להר הבית, ומזכותו של מי שאינו מוסלמי ליהנות מחופש גישה להר הבית".



"במקום שהמועצה תמלא את תפקידה בהרגעת הרוחות, היא מצדדת באלה שמנסים להבעיר את האזור", הוסיף פרושאור.



במכתב ששיגר למזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ולמועצת הביטחון, כתב פרושאור: "ישראל נחושה לשמור על האתרים הקדושים ליהדות לאסלאם ולנצרות בירושלים. ישראל גם מחויבת לשמור על הסטאטוס קוו בהר הבית, כפי שהצהיר ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, השבוע ופעמים רבות בעבר".



עוד הוסיף פרושאור במכתבו כי "הימנעותו של האו"ם מהפניית אצבע מאשימה כלפי האחראים לפרוץ האלימות, מערערת את היציבות באזור ומעודדת את המשך ההתפרעויות הפלסטיניות בהר הבית".