מכבי ת"א התארחה בשבוע שעבר אצל צ'לסי במשחק הראשון של שלב הבתים בליגת האלופות וכצפוי הובסה 4:0, לאחר תצוגה חלשה.

אין ספק, תוצאה קשה ולא רגילה לקבוצה כמו מכבי ת"א של השנים האחרונות, אך לא ברור לי כל הרעש סביב הקבוצה, באיזו הזיה אנשים נמצאים כשהם חושבים שמכבי ת"א יכולה להתמודד עם קבוצה בסדר גודל של צ'לסי? מי זאת מכבי ת"א באירופה? כמה הרמה של הכדורגל הישראלי שווה לערך של הכדורגל האירופאי? טכניים אנחנו כמעט ולא, פיזיים אנחנו בטוח שלא, אתלטיים? אל תצחיקו אותי.
מה שגרם לאובדן עשתונותי עד כלות, היה ההשתלחות בשוער הצעיר של מכבי ת"א, ראיקוביץ'. כמה ביקורות השוער המבטיח קיבל מכל כיוון, כאילו שהוא האשם הבלעדי להפסד של מכבי ת''א בלונדון. תזכירו לי מה עשו דוידוביץ' ואוואט במסגרות אירופאיות? את טברקו קאלה לעולם לא ישכחו בקופנהאגן, עד עכשיו הוא מקבל זרי פרחים גם מקראקוב לאחר "תצוגת שוערות מרשימה".

אומרים שאין חכם כבעל ניסיון, אז נכון, בשביל לרכוש ניסיון צריך לעבוד, צריך לשחק, מכל ירידה יש גם עלייה ובשביל להיות שוער גדול, צריך להתמודד עם קשיים ומשברים וגם עם טעויות שקורות בכדורגל, טעויות זה שם המשחק ובאחוז גבוה מטעויות מגיעים שערים. תשאלו את טר שטגן השוער הצעיר שחתם רק בשנה שעברה בברצלונה והיה אמור להיות "היורש" של ויקטור ואלדס בקטלוניה, אך למרבה הפלא הוא הפך להיות השוער השני של הקבוצה, אך עדיין הוא מקבל את הבמה כשוער ראשון בליגת האלופות.
ביום רביעי הוא ספג שער שני מחצי מגרש בחודש האחרון ועדיין הוא מקבל גיבוי ממאמנו לואיס אנריקה, אותו אנריקה אף לקח אחריות על תוצאת התיקו של קבוצתו ולא האשים אף לא באחוז אחד את הגרמני הצעיר.
אני חושב שטוב ייעשו במכבי ת"א אם יתנו לראיקוביץ' את הזמן שלו, יחזירו לו את הביטחון, כי לשוער הצעיר הזה מגיעות הזדמנויות רבות להוכיח את עצמו. אסור לשכוח שנגד צ'לסי זה היה משחקו הראשון באירופה יחד עם הקבוצה והשלישי בסה''כ בכל המסגרות, ואפשר לראות שעדיין אין תיאום בינו לבין ההגנה החלשה של מכבי ת"א.
אם בקריית שלום ישמרו על הפאסון שאפיין את המועדון בשנים האחרונות, על סבלנות מקצועית ואמונה בדרך של הקבוצה, הם ירוויחו גם מקצועית וגם כלכלית כי ראיקוביץ', במידה שיצליח, ידאג לסחוב את הקבוצה בצהוב כחול קדימה ולכבוש יעדים שהציבה ההנהלה וברגע שתהיה הצלחה אישית, המועדון יטפח פה כישרון עולה שיכניס כסף במכירה עתידית במקרה של הצלחה.
רבות דובר בישראל על השחקן הצעיר ועל כך שהמאמנים בישראל לא נותנים הזדמנויות לשחקנים צעירים. מהימים האחרונים שאחרי המשחק, ניתן להסיק שגם בתקשורת לא נותנים הזדמנויות רבות לצעירים וישר "שוחטים" אותם ומנסים לחסל להם את הקריירה.
זה צורם לי מאוד, במיוחד כשאתה עובד בתחום גידול כישרונות צעירים. ראיתי את הלכי הרוחות במדיה הישראלית, שם לא היססו לרגע להשמיע ולהראות, עד כמה ההחתמה של ראיקוביץ' היא "פלופ", תגידו השתגעתם? נפלתם על השכל? או שאני לא מבין בכדורגל? אחרי משחק אחד לבוא ולחתוך שוער? במיוחד כשהוא רק בן 19, כאילו אתם גדולי הדור.
תחליטו, אתם לא רוצים שיגדלו פה שחקנים צעירים? אתם לא רוצים שהם יתקדמו? הרי בעצם בתקשורת סותרים את עצמם. מצד אחד, צריך לקדם את השחקן הצעיר ולתת לו את הבמה, אך מצד שני, כשהם עושים טעויות וזה מוקדם מדי לתת להם את הבמה, הם צריכים לרכוש ניסיון. אז כפי שציינתי, ניסיון רוכשים תוך כדי תנועה, גם אם שחקן צעיר עושה טעות וזה מותר, כי רק ככה לומדים מטעויות, ככה שחקן כדורגל מתחשל וככה זה עובד בכל רחבי אירופה, שם נותנים את הבמה לצעיר לבטא את עצמו.
איקר קסיאס בשנת 2000, עלה להופעת הבכורה שלו בריאל מדריד, בגמר ליגת האלופות לאחר שסזאר נפצע והשחקן הצעיר שהיה רק בן 18 וחצי, עלה להופעת הבכורה בגמר ליגת האלופות. אפילו החכמים הגדולים ביותר לא יכלו לחזות את העתיד המזהיר שלו וכמה תהיה גדולה הצלחתו.
בריאל נתנו לו להביא את יכולותיו לידי ביטוי, האמינו בו ולא הורידו אותו למטה לאחר משחק או שניים בינוניים. מכאן אני קורא למאמנים בישראל לתת את הבמה לשחקן הצעיר, לחשל ולבגר אותו. יש לנו שחקנים מוכשרים וטובים רק צריך להאמין בהם ולתת להם את הבמה, הם יחזירו לכם בגדול.