יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, עקץ היום (ראשון) בפוסט שהעלה בדף הפייסבוק שלו את היוזמה המדינית החדשה של יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד.



"לפיד ידידי, ברכותיי על כך שגילית את היוזמה הסעודית. באמת זה יפה בעיניי", כתב בנט.



בנט מפנה בפוסט כמה שאלות ללפיד: "אז אתה מוכן לוותר על ירושלים?


אתה מוכן לוותר על השליטה הבטחונית ביו״ש?


אתה מוכן לתת לחמאס להפוך את רמאללה לעזה?


אתה בעד לפנות מאות אלפי ישראלים מבתיהם?


אתה בעד לפנות את מעלה אדומים ואת תושבי הבקעה, ולחזור לקווי 67?


כי זו המשמעות של היוזמה הסעודית".



בהמשך כתב בנט בנימה ביקורתית: "אבל גם אם נתעלם מהסכנה הביטחונית העצומה שיש ביוזמה הסעודית (בתמצית: שלטון של דעא״ש ביו"ש, פליטים עוצרים טרמפים בכביש 6), יש עוד בעיה קטנה, באמת שולית לגמרי עם היוזמה הזו: הפלסטינים לא מקבלים אותה. וגם לא יקבלו".



"עם לא יכול להיות כובש בארצו"



"לפני כמה ימים", המשיך בנט וכתב: "הסביר לכם בשמאל ח״כ זחאלקה, בכנות יוצאת דופן בעיניי, שההתנחלויות הן לא הבעיה שלו. הן הוקמו לצד כפרים פלסטיניים, הוא אמר. 'הבעיה שלי היא רמת אביב. וחיפה. לשם אנחנו רוצים לחזור', כך הוא אמר".



בנט טען כי לפיד אינו משתייך למחנה המרכז והוסיף: "אתה יודע יאיר, זה משהו שתמיד הפליא אותי בשמאל הישראלי, אליו הצטרפת היום בנאומך - הוא לא מקשיב לצד השני. לא מכבד אותו מספיק כדי לשמוע מה הוא באמת רוצה. אני מקשיב לזחאלקה. ואני מקשיב לאבו מאזן. אני גם מאמין להם", הוסיף שר החינוך.



יו"ר הבית היהודי כתב את מסקנתו וטען כי "לכן לעולם לא אתן שמישהו ירים יד כדי לפנות יהודים מבתיהם. לכן לעולם לא אתן שמישהו ייקח לנו את העיר אליה יהודים מתפללים אלפי שנים, ירושלים. לכן לעולם לא אתן לארגוני טרור לשלוט בגדה, ולאיים משם על כל אזרחי ישראל".



"לעולם לא אסכים להקמת מדינה טרור פלסטינית, גם אם אשאר האחרון שמאמין בכך (ולשמחתי זה הפוך: העם דווקא מצטרף אליי בנושא הזה)", כתב בנט.



לבסוף כתב בנט ללפיד: "אה כן, גם שכחתי איזה עניין קטן ביוזמה הסעודית, 'זכות השיבה', אתה יודע. נחליק את זה. היוזמה הסעודית? באמת יאיר?! ושלא נשכח: עם לא יכול להיות כובש בארצו. גמר חתימה טובה לך, אח יקר".


 

לפיד ידידי, ברכותיי על כך שגילית את היוזמה הסעודית. באמת זה יפה בעיניי. אבל כמה שאלות קטנות: אז אתה מוכן לוותר על ירו...

‎Posted by ‎נפתלי בנט‎ on‎ ראשון 20 ספטמבר 2015