המשטרה עצרה היום (שני) את אלי מוסלי, ראש ארגון הפשע ממרכז הארץ, החשוד במעורבות ברצח הכפול של דניאל סמארה ואוהד פרנקו בראשון לציון בשנת 2012. שופט בית משפט השלום בראשון לציון, מנחם מזרחי, האריך את מעצרו בשלושה ימים.



בבית המשפט טען פרקליטו של מוסרי, עו"ד מוטי כץ, כי אין חשש שמרשו ישבש חקירה שכן חומר החקירה היה ידוע לו, לאור העובדה שבפרשה זו כבר הוגש כתב אישום נגד אחר.



עוד הוא הוסיף כי הוא ידע שהמשטרה שמה עליו את עיניה ולמרות הכל הוא לא חשש וחזר לארץ ל-12 ימים. עוד טען עו"ד כץ, כי תמוה בעיניו כיצד המשטרה לא עצרה אותו בנמל התעופה בן גוריון ולא מנעה ממנו אפשרות לצאת לפעם נוספת לחוץ לארץ, אולם היום דורשת את הערכת מעצרו מחשש לשימוש והמלטות מדין.



הוא ציין כי מרשו נחקר בעבר בגין אותו אירוע, אולם כפי הידוע הוא שוחרר.



למרות הטיעונים, החליט כאמור בית המשפט להאריך את מעצרו של מוסרי בעקבות היותו חשוד בגרימת מוות בכוונה תחילה וקשירת קשר לביצוע פשע.




ניסים מוסלי בבית המשפט. צילוםL פלאש 90


תחילת הפרשה לפני חמישה חודשים


המשטרה עצרה בחודש אפריל 20 מחברי ארגון הפשיעה של משפחת מוסלי ובהם אלי מוסלי, בחשד למעורבות בשלושה מקרי רצח ובמעשי אלימות נוספים, במסגרת סכסוך הדמים עם ארגון הפשיעה של איציק אברג'יל.



המעצרים התבצעו בזכות מידע שהעביר לחוקרים עד מדינה שגויס מתוך שורות ארגון הפשע. החקירה, שנוהלה בידי היחידה המרכזית במחוז תל אביב ובמחוז מרכז נמשכה שנה וחצי והפכה לגלויה, עם הפשיטה על בתיהם של החשודים, המתגוררים בתל אביב, רמלה ואילת.



כמו כן, בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשו בחודש מאי כתבי אישום כנגד שמונה חברי ארגון הפשיעה של האחים מוסלי, המייחס להם עבירות חמורות של רצח בר כהן, הרצח הכפול של אוהד פרנקו ודניאל סמארה, קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת נשק שלא כדין, הצתה, סחיטה באיומים, פציעה בנסיבות מחמירות, שוד ועבירות נוספות.



השמונה, אביאל וואהל 37, ליאור גרינברג 42, עמרם כהן ,59 ניר דבח 33, אלון מימון 32, האחים שי אשולי 37 ורועי אשולי 31 וכן יעקב יום טוב 32, נעצרו במהלך חקירה מאומצת וממושכת שנוהלה במקביל על ידי ימ"ר תל אביב וימ"ר מרכז בליווי פרקליטות מחוז תל אביב ולאחר שנחתם הסכם עד מדינה בפרשה.