עשרות הורים לילדים שאינם לומדים בבתי הספר הנוצריים כבר 24 ימים מאז תחילת שנת הלימודים, הגיעו היום (חמישי) בשיירה של מכוניות שנתלו עליהם דגלי הוותיקן למשרד ראש הממשלה בירושלים.



ההורים נסעו מכביש החוף, דרך כביש מספר אחת בשיירה איטית עם שלטים, שבהם נכתב "האחד בספטמבר עבר ותלמידי בתי הספר הנוצרים עדיין בבית".



מטרתם להעביר מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בבקשה להתערב ולעזור לפתור את סוגיית תקצוב בתי הספר הנוצריים. השיירה נעה לאט ואף גרמה, לדברי מארגני המחאה לפקקים רבים.




השיירה למשרד ראש הממשלה בירושלים. צילום: רפיק חורי


כשהגיעו לכניסה לעיר ירושלים, חיכו להם ניידות ואופנועים של המשטרה שליוו אותם לכניסה למשרד ראש הממשלה.



"זאת הייתה דרך ארוכה, גרמנו גם לפקקים אבל חשוב לנו שכולם יכירו את הבעיה. חילקנו לאזרחים בדרך פליירים המסבירים מדוע אנחנו שובתים", סיפר רפיק חורי, אב לארבעה תלמידים הלומדים בבתי ספר נוצרי, "בית ספר הקדושה מריאן בוארדי" בכפר אעבלין בצפון.



"כשהגענו למשרד ראש הממשלה יצא נציג שקיבל את המכתב בשם 33 אלף התלמידים שמחכים בבית להחלטת כחלון, בנט ונתניהו. הבעיה היא שהמענק שרוצים לתת לנו הוא חד פעמי של 50 מיליון שקלים ומה יהיה בשנים הבאות? מה הלאה? נעשה עוד פעם שביתות?".



במכתב נכתב בין היתר: "חינוך ילדינו זה לא משחק ילדים. התקציב שילדינו זכאים לא, אינו נושא למשא ומתן. לא נסטה מהדרך בה חונכנו לדרוש את זכויותינו בדרכי נועם בלי אלימות ובלי מהומות".