עשרות אלפי מטיילים החלו כבר היום (שבת) את חופשת חג הסוכות, ופקדו את היערות והפארקים של קק"ל ברחבי הארץ.



בין האתרים הבולטים בהם נרשמה תפוסה גבוהה: יער בן שמן במרכז, יערות הרי ירושלים, אגמון החולה ויער ביריה בצפון.



כמו כן, שמורת טבע נחל שניר, שמורת טבע בניאס, שמורת טבע נחל עיון וגן לאומי חורשת טל בצפון מלאים במבקרים. בנוסף, אלפי מטיילים הגיעו לחניוני יער להב ובארי בדרום.



כי חניוני הלילה של רשות הטבע והגנים מלאים במטיילים שהחליטו להקדים את לינות הלילה בשטח, וכ-4000 מטיילים ישנו הלילה בחניונים שבגן לאומי ממשית, חאן בארות, גן לאומי אשכול, גן לאומי עין חמד, גן לאומי ירקון וכמובן בחניוני הלילה בצפון, כשהמובילים הם גן לאומי חורשת טל וגן לאומי אכזיב.



האם תהיה עלייה במספר המטיילים?



עם תחילת חודש תשרי, נרשמה ירידה במספר המטיילים ברחבי הארץ ביחס לתקופות דומות בשנים קודמות. אז ניתן היה ליחס זאת למזג האוויר הקיצוני- השרב והאובך שפקדו את הארץ. עם הירידה הקלה שנרשמת בימים האחרונים בטמפרטורות ולאחר שהאובך הכבד עזב אותנו סופית, ההנחה היא כי מספר המטיילים רק יעלה.



מקק"ל נמסר כי "יערות ואתרי הקרן הקיימת ערוכים לקראת מאות אלפי המטיילים בימי חג הסוכות, ובאירועים ובפסטיבלים החינמיים ובסוכות הכשרות שהציבה ביערות".



כזכור, ביום הראשון של חופשת ראש השנה נרשמה ירידה במספר הישראלים שטיילו ברחבי הארץ. על פי הערכה, רק כעשרת אלפים מטיילים הגיעו ביערות ובפארקים. כמו כן, בממוצע ארצי, רוב חניוני הפיקניק ביערות היו בתפוסה של כעשרים אחוזים בלבד. 



גם למחרת נרשמה תנועה דלילה של מטיילים ועל פי הערכה שכעשרים אלף מטיילים בלבד פקדו את אזורי הטיולים.