צה"ל תקף הלילה (ראשון) שתי מטרות צבאיות של הצבא הסורי במרכז רמת הגולן הסורית באמצעות כוחות ארטילריה.



מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לזליגות הירי של הצבא הסורי לתוך שטח מדינת ישראל מהלחימה הפנים סורית ביומיים האחרונים. "צה"ל רואה בצבא הסורי האחראי לנעשה בשטחו ולא יסבול כל ניסיון פגיעה בריבונותה של מדינת ישראל ובביטחון תושביה", כך נמסר מדובר צה"ל.



על פי דיווחים בסוריה מדובר בשתי מטרות של חטיבת 90 הסורית שבימים האחרונים נלחמת נגד המורדים בנסיון להחזיר לצבאו של נשיא סוריה, בשאר אסד, שליטה על קוניטרה הסורית. בתגןבה לתקיפה טוענים הסורים כי נורו לעברם טילי תמוז של צה"ל.



יעלון: "הנפילות בשטח ישראל הן חציית קו אדום"



שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, אישר הערב כי צה"ל ביצע שתי תקיפות בסוריה ואמר כי "הנפילות בשטח ישראל הן הפרת ריבונות וחציית קו אדום".



שר הביטחון התייחס לתקיפה והוסיף כי "אין למדינת ישראל כל כוונה לעבור לסדר היום על מקרים מסוג זה, ולכן צה"ל תקף הערב שני תותחים של צבא סוריה".



 "אנחנו רואים במשטר הסורי ובצבאו אחראיים למתרחש משטחם, לא נהיה סובלניים במקרים דוגמת אלו שהתרחשו אתמול והיום, ונפעל כדי למנוע כל ניסיון לפגוע בביטחונם של אזרחי ישראל", אמר יעלון.



מוקדם יותר הערב זוהתה נפילה של פצצת מרגמה בשטח פתוח בצפון רמת הגולן. באירוע לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.



לא הושמעה אזעקה וככל הנראה מדובר בזליגה מהלחימה הפנים סורית ולא בירי מכוון. גורם בצה"ל מסר כי "לא הופעלה אזעקה מכיוון שמדובר בנפילה בשטח פתוח".



ביומיים האחרונים מדווחים תושבים רבים ברמת הגולן על הדי פיצוצים רבים ומספר חקלאים נתבקשו במהלך היום לנקוט באמצעי זהירות בגלל הקרבות מעבר לגבול. כזכור, פיצוץ עז נשמע אמש בצפון רמת הגולן לאחר שפצצת מרגמה זלגה לשטח ישראל כחלק מהקרבות הקשים בסוריה. 



בחודש שעבר צה"ל תקף מוקדים בסוריה לאחר שנורו לעבר הגליל העליון ורמת הגולן ארבע רקטות ממרחב קוניטרה בסוריה.